Ga naar inhoud

Probleem ivm grafische kaart


Madome

Aanbevolen berichten

Hey,

ik heb onlangs op jullie aanraden een GTX 460 gekocht.

Nu ben ik hier op zich heel tevreden van, ik kan echt alles op het maximum draaien, maar als ik dat doe start mijn pc na een 30tal seconden opnieuw op. Ik had al zitten denken dat dit waarschijnlijk ligt aan een ander onderdeel dat niet meewil?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken niet zoveel van videokaarten maar je moet wel een evenwicht zoeken wat de maximaal presatie wat de computer aan kan. Als de CPU te hoog wordt dan zal de bios de PC afsluiten uit veiligheidsreden.

Ik heb naar uw vorige berichten gekeken en merkt op dat je geen speciale koeler gebruikt voor uw processor.

Dat zou helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Even dit doen zodat onze expert dat kunnen controleren;

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt om me dit te vertellen, anders stond mij een grote teleurstelling te wachten! heeft u suggesties voor een Intel processor met een goede prijs kwaliteit verhouding?

---------- Post toegevoegd om 19:44 ---------- Vorige post was om 19:34 ----------

http://speccy.piriform.com/results/wQD9yNtEthRWBAW09EkL6Kt

aangepast door Madome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er van begrijp, de computer start zich opnieuw op nadat er een spel gestart wordt?

Als dat zo is dan denk ik dat het probleem bij de voeding zou kunnen liggen omdat die niet genoeg energie kan leveren aan de componenten.

Je begrijpt het een beetje verkeerd. Het probleem is als ik een spel op hoogste settings (meestal zijn die recommended) speel, de pc zich na een aantal minuten herstart, of een bepaald stuk in het spel (misschien een stuk dat wat meer prestatie van de pc vergt). Op lagere settings herstart de pc zich niet. Maar daarvoor heb ik natuurlijk geen dure videokaart aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe hoe hoger de settings hoe meer er vereist wordt van de componenten en dus ook de voeding dit zorgt er dus voor dat je meer energie nodig hebt.

Als je voeding dan niet genoeg kan leveren dan krijg je na een tijdje een overload en dan schakelt de voeding zichzelf uit en het systeem zal zich dus herstarten.

Zit de standaard voeding er nog in of is deze vervangen en misschien handig om te weten hoeveel watt deze voeding kan produceren?

Voor de GTX460 is minimaal een 450W voeding nodig met 24A op de 12v lijn, hier zul je dus even naar moeten kijken, meestal zit er een sticker op de voeding waar deze gegevens op staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.