Ga naar inhoud

Adobe reader upgrade error 1606


derockere

Aanbevolen berichten

Iedere ik een pdf open, krijg ik direct een adobe upgrade ter beschikking. Als ik deze aanvink om te installeren, krijg ik na een tijdje de melding "foutcode 1601". Ik heb hieromtrent al wat rond gegoogeld en geen echte oplossing gevonden.

Ik heb 'MicrosoftFixit50356.msi' gedownload, daarna trachten te installeren. Zonder resultaat, ik krijg dan de melding " Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. De oorzaak hiervan kan zijn dat u Windows in veilige modus hebt gestart, enz... enz.... "

Ik krijg identiek dezlfde melding als ik een batch bestand activeer!

Dit batch bestand dient om de nederlandse spellingscontrole in "Office 2010" te voegen.

Heeft er iemand een idee wat er fout is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Probeer de fix nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb getracht te reageren via het forum, dit lukt me langs geen kanten.Daarom reageer ik even via deze weg.Dat met die ccleaner staat al op mijn PC vanaf dat het juist ontstaan was.Ik heb al van alles uitgeprobeerd, doch zonder resultaat!Windows Installer opnieuw installerenAls u Windows Installer opnieuw wilt installeren, wijzigt u de namen van debeschadigde Windows Installer-bestanden en vervolgens installeert u WindowsInstaller opnieuw. Volg hiertoe de volgende stappen: 1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd in het tekstvak Openen enklik op OK. 2. Typ cd %windir%\system32 en druk op Enter. 3. Typ attrib -r -s -h dllcache en druk op ENTER. 4. Typ ren msi.dll msi.old en druk op ENTER. 5. Typ ren msiexec.exe msiexec.old en druk op ENTER. 6. Typ ren msihnd.dll msihnd.old en druk op ENTER. 7. Typ exit en druk op ENTER. 8. Typ exit achter de opdrachtprompt en druk op ENTER. 9. Klik op Start en op Computer uitschakelen of Afsluiten. 10. Selecteer de optie Opnieuw opstarten en klik vervolgens op OK ofklik op Opnieuw opstarten. 11. Meld u aan bij de computer. 12. Download Windows Installer en installeer deze software. Als u meerinformatie wilt over het verkrijgen van Windows Installer, klikt u op hetvolgende artikelnummer, zodat het desbetreffende Microsoft KnowledgeBase-artikel wordt weergegeven: 893803 Windows Installer 3.1 v2 (3.1.4000.2435) is beschikbaar 13. Klik op Start en op Computer uitschakelen of Afsluiten. 14. Selecteer de optie Opnieuw opstarten en klik vervolgens op OK ofklik op Opnieuw opstarten.Doch weeral zonder resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stond in de posting: "foutcode 1601" en niet 1606!

Een 1601 foutcode betekent dat de Windows Installer niet aanwezig of defect is. Dit is een fout in het Windows besturingssysteem wat de correcte installatie van onze programma’s verhinderd.

Om dit probleem op te lossen moeten we eerst bepalen of de Windows Installer aanwezig is en of deze opgestart kan worden.

Voor Windows XP besturingssystemen:

  1. Klik op Start
  2. Kies Uitvoeren
  3. Typ: "services.msc"
  4. Klik op OK. Het venster met de services wordt geopend.

Voor Windows Vista besturingssystemen:

  1. Klik op Start
  2. Typ "services.msc" in de zoekbalk
  3. Klik op [Enter].
  4. Mocht u een melding krijgen van Vista’s Gebruikersaccountbeheer klikt u ‘volgende’/’doorgaan’
  5. Het venster met de services wordt geopend

Voor beide versies van Windows:

  1. Scroll in het services scherm naar beneden en bepaal of de Windows Installer service aanwezig en gestart is. Als hij niet gestart is, rechtsklikt u erop en kiest u ‘Start’.
  2. Als de Start optie niet aanwezig is, is de service waarschijnlijk uitgeschakeld. Rechtsklikt u in dit geval erop en kies Eigenschappen. Kies ‘automatisch’ onder startup type. Als hier ‘uitgeschakeld’ stond, verklaard dit de 1601 foutmelding. Nadat u ‘automatisch’ heeft gekozen, kunt u de service starten of de software installeren.

Als de service niet aanwezig is of gestart kan worden (en gestart blijft) betekend dat de service niet aanwezig of beschadigd is en gerepareerd moet worden. Als de service wel aanwezig is en gestart blijft, maar u ziet nog steeds de 1601 (of een andere) foutcode, neemt u dan contact op met Webroot support.

Microsoft heft informatie op hun website geplaatst over het herstellen van een niet aanwezige of corrupte Windows Installer op XP systemen. U kunt deze informatie hier vinden:

Er wordt een foutbericht weergegeven wanneer u probeert een programma te installeren of te verwijderen op een computer met Windows XP of Windows Server 2003: Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. of Error message when you try to add or remove a program on a computer that is running Windows XP or Windows Server 2003: "The Windows Installer service could not be accessed"

Informatie over het downloaden van de laatste versie van de Windows Installer voor XP SP2/SP3 en Vista systemen kunt u hier vinden:

Downloadinformatie: Windows Installer 4.5

Het is mogelijk om Spy Sweeper/Webroot AntiVirus/Webroot Internet Security Essentials 6.0 programma’s in de veilige modus te installeren, zodat Windows Installer niet gebruikt wordt. U moet dan ‘veilige modus met netwerkverbindingen’ kiezen zodat er een internet verbinding actief is. Of u kunt het bestand ‘safecore.exe’ downloaden naar de zelfde map als waar u het installatiebestand heeft opgeslagen. U kunt dit bestand bij Webroot Support aanvragen.

De veilige modus methode is een uitweg om het programma te installeren. Het lost echter niet het probleem van de niet aanwezige of corrupte Windows Installer op. Hierdoor kan het zo zijn dat de Backup functie niet correct werkt, omdat deze Windows Installer onderdelen nodig heeft die niet beschikbaar zijn in de veilige modus.

Crowe (met dank aan Microsoft)

aangepast door Crowe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle mogelijke raadgevingen uitgevoerd, doch weeral zonder resultaat.

Uiteindelijk heb ik XP op een andere partitie geïnstalleerd, daarvan heb ik Windows\system 32\msiexec.exe gekopieerd en in dezelfde directory van mijn oorspronkelijke partitie gezet. Nogmaals géén resultaat.

Nu weet ik het echt niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen. Ik heb trouwens zojuist .NET Framework verwijderd, in het vak 'Uitveren' msiexec / unregister + O.K. en msiexec / register + O.K. afgehandeld. Daarna de PC laten heropstarten en via "Windows Update" de .NET Framework terug te installeren. Dit lukt me zelfs niet! Nu ga ik mijn XP terug installeren.

Bedankt voor de suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.