Ga naar inhoud

Webcam Windows Live Messenger


Dsrt

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort een nieuwe laptop en heb hier de nieuwe msn op geinstalleerd.

Nu heb ik hier een probleempje mee. In mijn laptop zit een ingebouwde webcam. Via msn kan ik nu alleen nog maar een video gesprek starten (dus beeld en geluid). Maar de webcam alleen aanzetten gaat niet meer (dus alleen beeld). Op mijn vorige laptop en andere computers was dit wel mogelijk.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit misschien ergens kan instellen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Heb een Asus X52JK-SX007V

4G ram geheugen

500GB harde schijf

1 GB video kaart

I3 Processor

Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ga naar actie in MSN dan naar video.

Daar kies je tussen videobericht of videogesprek starten.

De functie 'Mijn webcam starten' is er inderdaad uit gehaald, je kon zo zonder geluid werken.

Ik weet niet of je tijdens je webcamsessie het geluid ergens kan uitschakelen.

post-23245-1417704288,5965_thumb.png

Misschien zijn er leden die hier meer over kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

klopt clarkie, webcam starten is er idd uitgehaald.

Maar, je kan wel (manueel) je microfoon uitschakelen.

Je gaat naar extra --> audio en video instellen...nu kan je in het nieuwe scherm je microfoonvolume uitzetten, regeling naar links zetten...je kan ook in ditzelfde scherm bovenaan op het driehoekje rechts naast 'standaard' klikken en dan 'uitschakelen' selecteren.

Zowel geluid als microfoon zijn nu uitgeschakeld.

Terug naar oorspronkelijke instellingen brengen kan dmv dezelfde handelingen.

post-20447-1417704288,7141_thumb.png

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist Asus,

Maar kan het niet rechtstreeks via msn?

Dat is wat Dsrt ook wel wil, zoals vroeger.

Is toch straf als je via een omweg je volume moet verzetten.

Ik heb een externe webcam en die software die erbij hoort heeft ook instellingen om het geluid te regelen of uit zetten.

Maar kan het echt niet eenvoudiger?

Je zou bijna gaan vloeken.:D

Het was eenvoudig en met een nieuwere versie maken ze het weer moeilijker.

Tof he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas clarkie, het kan niet meer rechtstreeks...enkel via die omweg.

De messenger versie 2011 is niet echt een verbetering, daar hebben we het hier al over gehad...

Nu, er is wel een mogelijkheid om terug over te stappen naar de oude versie.

Die kan je nog altijd downloaden : ( Download MSN Messenger - Old Version.com ) en opnieuw installeren.

Addertje onder het gras : je moet eerst ALLE recente Windows Live programma's deinstalleren (het complete pakket Live Essentials), want anders wordt de installatie van de oude versie door Windows geweigerd...in praktijk wil dit ook zeggen dat je dus ook je Windows Live Mail uninstallen, dus goed uitkijken voor je aan deze operatie begint...

Nadien moet je dan goed je updates opvolgen en best manueel beheren, want Windows gaat via Windows Update (blijven) proberen om je messenger up te daten naar de recentste versie...

Vroeger was alles beter zeggen we dan... :hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.