Ga naar inhoud

Draadloze router werkt niet ... denk ik?


Meisie01

Aanbevolen berichten

  • Reacties 172
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens de CD rom moet ik dus eerst router in stopcontact steken (dat lukt en het lampje brand) dan vraagt ie zoals op printcr (dus kabel van LAN poort naar internetpoort computer) en dan kan ik niet meer verder en geeft ie aan dat de internetkabel niet goed zit (zoals op printscr)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, de eerste keer is het met de CD-rom wel gelukt hé, maar toen kreeg ik totaal geen verbinding enzo...

---------- Post toegevoegd om 21:48 ---------- Vorige post was om 21:47 ----------

Enkele vraagjes...

1. Zou het helpen met de router te resetten?

2. Kan het aan de adapter van de modem liggen? Dat die niet sterk genoeg is ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modem is zo goed als uitgesloten tenzij het stuk is.

Maar dat kan je testen door met netwerkkabel van laptop naar modem dus zonder router er tussen.

Als je dan internet hebt (draadloos uitschakelen) dan is er niks mis met de modem.

Router kan je resetten door met een dun naaldje achteraan in een dun gaatje te prikken tot de lampjes branden. (router moet stroom hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alé, bedoel, kan ik op de één of ander manier helemaal opnieuw beginnen? (Dat is staat zoals toen ik hem gekocht heb) Dat ook alles van de computer weg is

---------- Post toegevoegd om 21:52 ---------- Vorige post was om 21:51 ----------

Mjah, kheb et niet over de modem, maar over de adapter...

Iemand had gezegd dat het kon zijn dat de adapter niet sterk genoeg is voor de router

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je over netwerk-adapter kaart hebt dan heeft dat niks te maken dat het niet sterk genoeg is voor de router.

We kunnen de netwerk-adapter testen.

Ga naar start

Typ in zoekopdracht dit: cmd

Klik op cmd en dan met de rechtermuisknop op run as administrator

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Kijk bij lan-verbinding (eventueel omhoog scrollen) naar de IP -adres zoals 192.168.2.10

Typ nu achter > ping -t ipadres bijvoorbeeld ping -t 192.168.2.10

Laat het 2 minuten doen en met CTRL + C stoppen.

Nu ziet je pakket verzonden maar ook fouten.

Zijn er fouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.