Ga naar inhoud

Draadloze router werkt niet ... denk ik?


Meisie01

Aanbevolen berichten

  • Reacties 172
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu weet ik nie echt het verschil, want volgens mij heb ik geen router gehad van telenet...

En daar staat geen antenne op, neen

---------- Post toegevoegd om 23:30 ---------- Vorige post was om 23:18 ----------

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik eignlijk weten of ik online ben met het vorige (dus gewoon die modem van telenet) of online met de router?

Want momenteel zit ik op D-Link netwerk staat er, maar de router is nu volledig afgesloten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zie ik bij een van de berichten dat je verbinding maakt met D-Link (telenet-4AADE) die niet van u is.

Steek de kabel op de vrije poort van de router naar de laptop aan. (Router niet koppelen aan de modem)

Ga naar netwerkcentrum

Klik op netwerkverbinding beheren.

Klik op draadloos netwerk en dan met de rechtermuisknop op uitschakelen klikken.

(Je hebt nu tijdelijk geen internet maar seffens als je weer hier terug wilt kan je met de rechtermuisknop weer op inschakelen klikken)

Schakel nu lan-netwerk met de rechtermuisknop op inschakelen

Open de browser

Typ nu 192.168.0.1

Komt je nu in de router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nu kan ik erin... Maar als de kabel in mijn laptop zit valt de internetverbinding wel weg

---------- Post toegevoegd om 23:57 ---------- Vorige post was om 23:49 ----------

Alé, hij valt niet weg, maar als ik op terug inschakelen klik, staat hij gewoon op lokaal en kan ik niet op internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet nu hoe je moet doen om naar de router te gaan.

Ik zal morgen de handleiding lezen en u uitleggen hoe je de router moet klaar maken.

Je hebt een kabel van router naar laptop.(laten staan)

Sluit nu een kabel op de aparte poort van de router naar zwarte modem.

Niet vergeten draadloos verbinding uitschakelen.

Herstart de router eens door stroom uit en aan de zetten.

Open de browser.

Als alles lukt hebt je nu via de kabel internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download handleiding

Afdrukken vanaf bladzijde 12

Ofwel gebruikt je de cdrom.

Je moet tijdelijk 1 kabel van de modem naar de aparte poort van de router + 1 kabel van de laptop naar de vrije poort van de router.

Als je dat niet kan dan kan het ook.

Sluit in dit geval een kabel van laptop naar de aparte poort router zoals toen straks.

Schakel draadloos verbinding uit.

Open de browser 192.168.0.1

Volgt nu de handleiding op bladzijde 12

Als je klaar ben dan kan je de kabel van de laptop naar de router uithalen.

Dan de kabel op de vrije poort van de router naar de modem.

Ga nu naar netwerkcentrum

Klik op draadloos netwerk beheren en selecteert uw router en dan verbinden.

Als je goed hebt gedaan hebt je draadloos internet.

Nota: als je sleutel aan maakt dan moet je de sleutel opschrijven en de wachtwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zal ik morgen voor kijken, alvast bedankt!

Nu, met de CD-rom lukt het niet, want dan moet ik een extra kabel verbinden die ik momenteel niet heb.

En als ik de kabel van laptop naar router verbind, gaat het lichtje op de router niet branden en zo kan ik niet meer verder met de CD-rom maar ik zal het morgen dan eens anders proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.