Ga naar inhoud

advies nodig: is deze pc ok?


TheOmen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een pc samengesteld op Hardware.info.

mijn vraag, is deze pc goed? ik ken niet veel van grafische kaarten, dus past deze bij mijn moederbord? zijn er adviezen? is mijn kast goed? of ben ik beter af met een meer eenvoudige? Ik heb nu een grafische kaart met 2 hdmi poorten en 2 dvi, ik denk niet dat ik al meteen een beeld scherm koop, want ik kan het nog wel doen met een 'oud' beeldscherm, maar deze heeft een VGA kabel, bestaat hier een omvormer voor? of kan ik beter al direct een nieuw beeldscherm kopen?

alvast bedankt!

---------- Post toegevoegd om 17:58 ---------- Vorige post was om 17:55 ----------

oei, dit moet blijkbaar in de aankoop/advies hardware staan.. als een moderator passeert, zou die dit topic dan kunnen verhuizen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?

voor zowel algemeen gebruik, als Virtual Box, als foto bewerking, geen games!

  1. Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?

1000-1500 max

  1. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.

samenstelling

  1. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.

zou kunnen, alhoewel ik denk dat dat niet echt nodig zal zijn

  1. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.

ja, het zou altijd kunnen dat ik iets vervang, wanneer de pc enkele jaren is, ook zal ik stilletjes aan naar 3 monitoren gaan, 2 gewone monitoren, en eentje die ik wil gebruiken als tv (hang ik op aan de andere kant van de kamer

  1. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.

in het moederbord dat ik gekozen heb zit USB 3.0, zodat ik nog jaren verder kan met mijn moederbord

  1. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.

ja, met wat hulp van een kameraat ;-)

  1. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?

nee, ik ga beginnen met Ubuntu, later wel windows (misschien)

  1. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.

ja

  1. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?

zie eerste post

  1. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?

zie ik later zelf wel,.. ik kan het in het begin zeker doen met wat ik heb

aangepast door superjona
verduidelijking
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik heb twee systemen gemaakt; eentje met een GTS 450 en eentje met een HD 5770. Omdat je later naar 3 schermen wilt gaan, heb je wat keuzes :

1. : Later plaats je een GTS 450 bij (extra prestaties d.m.v. SLI), dan kan je gewoon 3 DVI monitoren gebruiken.

2. : Eén AMD Videokaart kan 3 schermen tegelijk besturen, maar 1 van de 3 monitoren moet via DisplayPort aangesloten worden.

=1&product[319216]=1&product[309163]=1&product[7517]=1&product[273958]=1&product[242577]=2&product[280465]=1&product[225309]=1&product[319838]=1&product[245679]=1&product[258129]=1&product[226359]=1"]Samenstelling 1 :

Processor : De Intel Core i7 870. Snelste P55 processor, en prima in multitasking.

Koeler : Scythe Mugen 2 Rev. B. Een hele goede en stille koeler.

Moederbord : Een redelijk high-end model; de MSI P55-GD85. Deze beschikt over USB 3.0, Sata 600 en vooral SLI moest je een tweede GTS 450 willen bijsteken.

Behuizing : Fractal Design R3. Een hele degelijke kast, veel ruimte en gemakkelijk om onderdelen in te bouwen.

Geheugen : 8GB Kingston HyperX. 8 GB is tegenwoordige geen overbodige luxe, en met virtuele software enzo zeker een must.

Videokaart : De MSI GTS 450 Cyclone. De Cyclone koeler van MSI koelt beter en is stiller. De GTS450 is prima geschikt, redelijke prestaties, en Nvidia werkt naar mijn mening toch beter met Photoshop en Ubuntu.

Voeding : De OCZ StealthXStream II 600watt. Voldoende wattage, en de opvolger van een goed presterende reeks.

Optisch : De AD-7240S. Zeer goede brander, niet gekozen voor de iHas524 omdat deze duurder en moeilijker leverbaar is.

Assemblage : 1jr garantie. Langste garantie op onderdelen blijft behouden.

Bootschijf : De Vertex 2 60 GB. Eén van de snelste SSD's op de markt. Prima bootschijf dus.

2de schijf : Samsung Spinpoint F3 1TB. Hierop kan je bijvoorbeeld overige progamma's enzo zetten. Zeer snelle schijf.

Opslagschijf : Samsung Spinpoint F4EG 2TB. Opslag hoeft niet snel te zijn, en met deze F4EG haal je een prima schijf in huis.

=1&product[309163]=1&product[7517]=1&product[273958]=1&product[242577]=2&product[280465]=1&product[225309]=1&product[319838]=1&product[245679]=1&product[258129]=1&product[226359]=1&product[258770]=1"]Samenstelling 2 :

Exact hetzelfde behalve de MSI R5570 HAWK.

De prestaties van de videokaarten hierboven zijn wel bovengemiddeld, als je toch goedkoper wilt uitkomen en mindere prestaties wilt kan je - binnenkort - opteren voor de GT440-GT430... Bij AMD kan je dan een 5670 of 5750 nemen.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie samenstelling!

maar waarom kiest u voor de I7 800 reeks, wat is het verschil met de 900 reeks?

en ik vind het eerlijk gezegt een 200 euro te duur, nu, ik heb misschien een foutje hierover gemaakt in mijn eerste post :frown: Ik had liever rond de 1000 a 1100 gebleven, als het daar mee zou gaan.. zodat ik mijn spaar rekening niet teveel moet plunderen... :D, sorry hiervoor..

is er nog een alternatief? was mijn samenstelling niet goed?

mvg,

aangepast door TheOmen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de prijs wat wilt minderen kan je eventueel voor een i7 860 of een i7 930 (+ Gigabyte GA-X58A-UD3R moederbord) opteren. Misschien best het eerste nemen omdat de i7 9xx moederborden duurder zijn. Verder kan je de SSD laten vallen of je opslagschijf, Van 8GB naar 4GB gaan, zelf assembleren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verschil tussen de I7 8__ en de I7 9__ is sowieso de socket (dit is belangrijk omdat deze gelijk moet zijn met die op het moederbord) en voor de rest kan ik eigenlijk niet echt het verschil bedenken.

Er zijn wel degelijk verschillen, zo ondersteund de i7 9xx serie SLI of Crossfire opstellingen met 32 PCIe lanes(16 +16 lanes), terwijl de i7 8xx maar 24 PCIe lanes(16+4 lanes) beschikbaar heeft voor al de PCIe sloten.

Dit heeft best wel een impact op de prestaties van je videokaart zeker in SLI als beide kaarten niet snel genoeg samen kunnen samenwerken.

Het voordeel van de i7 8xx is dat ze een wat hogere turbo boost hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.