Ga naar inhoud

Betekenis van "maximale processorstatus"


Kurtt

Aanbevolen berichten

In Windows 7 kan je bij "Engergiebeheer" het percentage veranderen van de "maximale processorstatus". Bij een tip in een computerblad heb ik gelezen dat de computer dan minder lawaai maakt.

Wat ik me afvraag:

- Wordt mijn pc hier trager van? Dus wordt hij niet maximaal benut als ik dit van 100% naar 60% breng?

Zie printscreen:

post-484-1417704154,8674_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk gaat je trager worden omdat je 40% van de processor mogelijkheden niet kan gebruiken.

Alhoewel 60% à 70% ruim voldoende is voor de meeste toepassing.

Pluspunt is wel dat uw processor langer zal kunnen werken.

Maar ik denk wel als je door een virus of zo veel processor nodig hebt dat je dan in de problemen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

interessante denkpiste waar ik eigenlijk ook het fijne niet van weet...

Net mijn standaardinstellingen hier gecheckt : staat op 70% ingesteld, zowel op batterij als op netstroom (laptop dus...)

Dit bakkie doet het beter (en razendsnel) dan elke vorige laptop die ik had en ik ga er dan ook veiligheidshalve niet mee experimenteren... :-)

Nu vermoed ik wel dat de specs van de processor op zich er alles mee te maken hebben, zeker in combinatie met de gevraagde 'behoefte'...hier : i5-430M.

Ik vergelijk het met de autowereld, als je veel reserve hebt kan downgraden perfect...als het motortje bij standaard gebruik al quasi in ademnood komt is downgraden absoluut geen goed idee.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.