Ga naar inhoud

Bestanden worden "alleen lezen" na branden op DVD


mocki

Aanbevolen berichten

Als ik op mijn PC video bestanden naar CD of DVD (maakt niet uit welke d.w.z. + of - R of RW) worden deze automatisch "alleen lezen" zodat deze niet meer bewerkt kunnen worden.

Heb ik voorheen nooit gehad en op mijn laptop doet zich dit probleem met deze zelfde bestanden niet voor. Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestanden (in dit geval video bestanden, AVI of MPEG) die ik van mijn PC kopieer naar CD of DVD (ligt aan grootte bestand) worden op die CD of DVD worden automatisch beveiligd als "alleen lezen" bestanden, terwijl deze op de PC absoluut geen "alleen lezen " bestanden zijn. Op PC kan ik genoemde knippen plakken wijzigen etc. maar zodra op CD+/-RW of DVD+/-RW gebrand kan ik deze alleen afspelen en niet meer wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil tussen harddisk en cd.

Wanneer je op harddisk zet kan je altijd bewerken.

Wanneer je op cd zet kan je de bestanden niet bewerken en dan is het logisch dat er alleen lezen staat.

Maar bij cd+rw kan je vergelijken met harddisk met het verschil:

Brand je bestanden op cd+rw dan is het alleen lezen.

Plak je de bestanden in cd+rw dan kan je wel bewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan een voorbeeld nemen: Word document.

Als je een brandprogramma gebruikt om Word document te branden op cd dan kan je niet meer bewerken.

Maar als je een Word document van uw harddisk kopieert en dan Deze Computer opent en dan naar de cdrom of dvdrom gaat en dan plakken dan kan je wel bewerken als cd+rw of dvd+rw gebruikt. (Niet bij gewone cd)

RW = herschrijfbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus u zegt als ik dit audi/video bestand van mijn harddisk zou selecteren en kopieeren en (via Deze Computer) zou plakken op de dvd+rw dan zou deze gewoon bewerkbaar zijn. Moet je dan niet branden om bestand op DVD te krijgen? Ik krijg dan de melding dat deze bestanden gereed zijn om op DVD gebrand te worden.

Ik waardeer trouwens je snelle reactie zeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.