Ga naar inhoud

Geen geluid meer


ReneeJ

Aanbevolen berichten

Na uitpakken krijg ik een map "sis7012". In deze map zitten weer andere bestanden en een aantal mappen. 1 van deze bestanden is setup.exe. Als ik deze aanklik start er inderdaad een installatie. Deze komt echter slechts tot 10%. Dan krijg ik de foutmelding met in de blauwe "titelbalk": UpdateDriverForPlugAndPlayDevices en als melding -536870397. Als ik dan klik op ok krijg ik de melding "fail to install audio driver for windows xp. setup will exit.". Dus installeren lukt (nog) niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij is dit je moederbord dus stel ik voor om daar zelf de drivers eens van die site af te halen.

Selecteer je besturingssysteem en dan zie je een reeks downloads waaronder ook die voor je audio.

Ik vind het raar dat je die moet uitpakken daar ik gewoon een .exe bestand te zien krijg om te installeren.:hmmmm:

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

De sis7012 drivers die ik op de website van gigabyte download zijn precies dezelfde. Het is inderdaad een .exe bestand maar als ik deze aanklik dan krijg ik de melding dat het een "7-Zip self-extracting archive" is. Dan kan ik alleen kiezen voor extract (en dan krijg ik dus de sis7012 map waar ik het over had) of cancel. In die map zit dan weer een setup file, maar die loopt dus vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jean-Pierre: Ik heb 32bit. Als ik met de rechtermuisknop op setup klik dan krijg ik alleen "uitvoeren als..." en als ik daar dan weer op klik dan krijg ik de een scherm waar ik kan kiezen voor huidige gebruiker of een mogelijkheid om onder "deze gebruiker" een gebruiker te kiezen. Op de pc is echter maar 1 gebruikersaccount en die staat al genoemd bij huidige gebruiker.

@stegisoft: Ik heb de setup gestart in de map c:\setup, maar ik krijg bij 10% toch weer dezelfde foutmelding.

Ik wil jullie allebei even laten weten dat ik heel blij ben met de moeite die jullie doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerste bestand geïnstalleerd, bij het tweede krijg ik de melding "voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test, die op compatibiliteit met Windows XP controleert". Ik heb nu gekozen voor "beëindigen", maar "toch doorgaan" was ook een optie. Moet ik het nog een keer installeren en dan voor "toch doorgaan" kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net op "toch doorgaan" geklikt, maar het is ergens niet goed gegaan volgens mij. Dit is wat er gebeurde / wat ik heb gedaan.

Installatie 2e bestand (realtek)

Geklikt op "toch doorgaan"

De installatie rond af

Ik krijg het scherm van de "wizard nieuwe hardware gevonden" voor Realtek

Ik klik op volgende etc.

Tijdens dit proces sluit windows af (ik weet niet precies wanneer, ik was net heel even weggelopen bij de pc)

Windows kan niet meer opstarten (zwart scherm met witte letters)

Ik kies voor "windows normaal starten"

Ik krijg weer het zwarte scherm met de witte letters

Ik kies voor de laatste herstelde versie (ik weet niet meer wat letterlijk keuze mogelijkheid was)

Windows start weer op

En nu ben ik weer hier. Ik krijg rechtsonder af en toe een geel vakje met de melding dat er nieuwe hardware is gevonden. Dit gaat dan om de realtek driver, waar het de vorige keer dus fout ging. Dus ik heb deze niet nog een keer proberen te installeren.

Morgen meer. Ik ga nu slapen. Welterusten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.