Ga naar inhoud

VMware - virtuele machine -


aussie

Aanbevolen berichten

Via deze link wil ik een virtuele pc maken. Dit om verschillende zaken uit te proberen en niet de desktop te belasten. Hieromtrend heb ik enkele vraagjes;

-moet ik alleen de player installeren

-hoe kan ik het bestaand besturingssysteem erin plaatsen (Vista)

Een vraagje voor een latere fase, hoe kan ik er een ander besturingssysteem gebruiken in de VMPlayer?

Het is de bedoeling te oefenen in partities, backups, beveiliging, opkuis & onderhoud ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al enige tijd Virtualbox en dat is inderdaad een goed programma.

Wil je bijvoorbeeld vista virtueel installeren dan moet je eerst een nieuw systeem en virtuele schijf aanmaken.

Daarna moet je de virtuele speler zo instellen dat deze zoekt naar je windows-dvd.

Normaal verschijnt er altijd een wizard als je voor de eerste keer vanaf de nieuwe schijf opstart.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het einde krijg ik volgende boodschap

""Warning Network Interfaces. Installing the Oracle VM VirtualBox 3.2.8 networking feature will reset your nework connection and temporaly disconnect you from the network.

Proceed with installation?""

yes staat vet gedrukt, maar zal mijn connectie niet worden geresed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat alle software die op de normale PC zit automatisch ook op fr virtuele zou zitten, niet dus. In de opstartprocedure moet de de (hier) Vista CD/DVD gebruiken met bijhorende key.

Maar de originele Microsoft Windows Vista TM (part no 2003-4709 Windows Anytime Upgrade) heb ik, de key kan ik niet vinden. Kan er geen ander besturingssysteem worden geinstalleerd

zoals Linux? (Andere Open Source) Zo zou ik verder kunnen.. of kan dit Uberhaupt niet.

Uiteraard wil ik GEEN key ontvangen, dit is tergen mijn principe en tegen de huisregels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iets virtueel installeert moet je ook alles opnieuw installeren. Het is dus alsof je na een format je windows opnieuw moet installeren.

Je kan elke besturingssysteem virtueel installeren.

Als je linux wil installeren ga je gewoon naar de website van de gewenste distro(bijvoorbeeld ubuntu.com).

Daarna het iso-bestand downloaden.

In plaats van in de wizard nu je cd/dvd-speler te selecteren, selecteer je de map waarin het iso-bestand staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.