Ga naar inhoud

Vraag over RAM en de BIOS van computer


ROPEX

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb 2 vragen over mijn computer waar ik mee zit.

De eerste vraag was wanneer je het beste je werkgeheugen kan uitbreiden in windows 7.

Ik zit dikwijls tussen 60 % en 70% als ik bij taakbeheer kijk. Is het dan het beste om geheugen bij te steken. ik heb nu 2GB Ram in mijn pc met windows 7 zitten.

En graag wou ik ook weten of het kwaad kan als je in de bios aanpassingen hebt gedaan en je wilt dat terug herstellen. Gaat dat door Default settings te kiezen in dat menu. Gaat die dan terug in fabrieksinstellingen staan.

Graag had ik er iets meer advies over

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste vraag was wanneer je het beste je werkgeheugen kan uitbreiden in windows 7.

Ik zit dikwijls tussen 60 % en 70% als ik bij taakbeheer kijk. Is het dan het beste om geheugen bij te steken. ik heb nu 2GB Ram in mijn pc met windows 7 zitten.

Dit hangt af van wat je met de computer doet of wil doen. Gebruik je hem ook voor games? Dan zou ik voor 4 GB RAM gaan. Gebruikt u hem enkel voor internet en tekstverwerking? Dan volstaat 2 GB RAM. Geheugen kost niet veel meer, dus ik zou voor 4 GB gaan.

Ook hangt het af of je besturingssysteem 32 of 64 bit is. Bij een 64-bit systeem zou ik zeker gaan voor 4GB.

En graag wou ik ook weten of het kwaad kan als je in de bios aanpassingen hebt gedaan en je wilt dat terug herstellen. Gaat dat door Default settings te kiezen in dat menu. Gaat die dan terug in fabrieksinstellingen staan.
Door Default Settings te kiezen in de BIOS komt de bios terug naar defaultwaarden (standaardwaarden). Dus als je wat zitten spelen hebt in BIOS, is dat de beste optie om de instellingen terug te zetten. Het beste is nog altijd, als je dingen test in BIOS, dat je alles opschrijft wat je verandert hebt zodat je het achteraf kunt terugzetten.

Soms heeft de BIOS ook een knop "Optimale settings". Die kan je desgewenst ook proberen. Kwaad kan het normaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké alvast bedankt voor de reacties, Ik zal zeker opschrijven als ik nog iets verander in de bios.

en Ram geheugen zal in de toekomst ook uitbreiden.

Nu was mijn vraag nog zijn er echt bepaalde instellingen die je best maakt in de bios of kan maken in de bios waardoor je pc stabieler wordt of rapper gaat opstarten. Ik bedoel niet overklokken maar bepaalde bios settings of kan je er beter van af blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste BIOS kan je kiezen tussen Default Settings en Optimal Settings. Kies dan voor Optimal Settings, dan heb je de optimale instellingen van de bios. Om echt je BIOS te gaan tweaken, hebben we BIOS merk nodig. Maar de snelheidswinst die je daarmee haalt, is miniem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.