Ga naar inhoud

automatisch mailprogramma kiezen


daannijsse

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb windows 7 en gebruik om te mailen windows mail. Zonder problemen.

Als ik via een website naar contactgegevens ga en ik klik op een mailadres, dan wordt echter standaard microsoft office professional gestart, krijg ik de melding dat het exemplaar verlopen is en krijg ik schermen in beeld, waarin ik mijn wachtwoord moet invullen. Dat is niet handig. Nog niet zo'n probleem, want ik kopieer het emailadres waar ik naar toe wil mailen naar windows mail.

Ik heb dit probeleem echter ook als ik foto's wil mailen. Als ik foto's selecteer en klik op verzenden naar... of kopieren naar.... en klik vervolgens op "emailontvanger", ook dan wordt microsoft office mail geopend. Met dezelfde meldingen en vragen. (Verzenden gaat vervolgens niet, omdat ik dit programma sowieso niet gebruik en ook niet wil gebruiken) Dat is niet de bedoeling. Ik wil de foto's uiteraard naar mijn windowsmailprogramma. Hoe kan ik dit oplossen? Oftewel hoe krijg ik alles wat ik met mail wil doen moet standaard naar mijn windowsmail?

bedank alvast

groeten

Daan Nijsse

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doe eerst dit eens:

  • U kunt Windows Mail als volgt openen: klik op de knop Start4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33.png, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Mail.
  • Klik op Opties in het menu Extra.
  • Klik op Als standaard instellen naast Dit is NIET het standaard e-mailprogramma. Als de knop Als standaard instellen niet beschikbaar is, is Windows Mail al ingesteld als het standaard-e‑mailprogramma.

Als dat niet werkt, pas dit doen:

Klik onderaan op de startknop.

Kies aan de rechterkant voor "Standaardprogramma's"

Kies "uw standaardprogramma's instellen"

Kies aan linkerkant voor Windows Live mail en klik op "dit programma als standaard instellen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heb ik gedaan. Ik kan inderdaad klikken op "dit programma als standaard instellen" Vervolgens klik onderaan recht op "toepassen" en dan gebeurt er helemaal niets. Het lijkt er wel op dat ie "beveiligd" staat / blijft staan op outlook.

Paar keer opnieuw geprobeerd en telkens kan ik de optie "dit programma als standaard instellen" aanklikken, maar er gebeurt niets. Vergeet ik wat?

Daan

de optie "uw standaardprogramma's instellen" heb ik ook al geprobeerd, maar het vreemde is, dat windows mail helemaal niet de lijst voorkomt. Die kan ik dus ok niet selecteren (??)

aangepast door daannijsse
Link naar reactie
Delen op andere sites

dag,

deze is iets anders als die van Kurt.

ga naar de startknop, klik daar op standaardprogramma's.

dan ga je naar programmatoegang en standaardprogramma instellen

daar ga je naar aangepast, rechts zie je neerwaartse pijl, klik erop, je krijgt een keuzemenu.

dan ga je naar standaard emailprogramma gebruiken, kies daar windows live mail

zorg dat je wel overal op toepassen klikt en OK als nodig om op te slaan

eventueel kan je daar outlook ook uitschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo bedankt voor je reactie, maar...........

Als ik naar standaard e-mailprogramma gebruiken ga kan ik NIET windows mail selecteren.

geselecteerd staat "huidige emailprogramma gebruiken"

Niet geselecteerd staat "microsoft outlook"

rechts daarvan staat aangevinkt " toegang tot dit programma inschakelen"

Ik vraag me af wat dan bedoeld wordt met "huidige programma"

Nog steeds als ik foto's wil mailen wordt microsoft outlook gestart.......... (??)

Wie heeft nog suggesties?

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.