Ga naar inhoud

automatisch mailprogramma kiezen


daannijsse

Aanbevolen berichten

kijk eens bij standaardprogramma's instellen

in het volgend scherm aan de linkerkant selecteer je windows live mail en dit programma als standaard selecteren

[ATTACH=CONFIG]7721[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7722[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7723[/ATTACH]

als dit ook niet werkt moet je verder zoeken bij "bestandstype of protocol aan een programma koppelen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Helaas bij mij komt windows mail NIET in die lijst voor.

Overigens komt de naam "windows mail" wel voor als ik gewoon klik op "alle programma's"

Als ik kies voor "bestandstype of protocol aan een programma koppelen"

Dan zie ik een hele lange rij. Het enige wat ik kan vinden over mail is "MAPIMAIL" en dat is volgens deze rij gekoppeld aan windows mail. Voor de rest zie ik niks staat wat met mail te maken heeft. Tenminste niet dat ik weet. Welke naam / afkorting of tekentje moet ik op letten?

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

als je eens bij bestandstype of protocol aan en specifiek programma koppelen gaat kijken dan moet je bij naam eml tegenkomen daar moet bij beschrijving staan emailbericht van windows live mail dan bij huidig standaardprogramma windows live mail

is dat niet zo dan moet je rechtsboven op ander programma klikken, je krijgt een nieuw venster staat daar bij aanbevolen programma's windows live mail is dat niet zo kijk bij andere programma's staat daar windows live mail klik het dan aan en kies voor dit type bestand altijd met dit programma openen.

staat het daar ook niet dan moet je op bladeren klikken, je krijgt je verkenner ga dan naar je schijf waar je program files staan, ga naar windows live, ga naar mail klik wlmail toepassing aan.

klik op openen, je krijgt nu windows live mail te zien in het andere venster waar je het aanklikt en het vinkje dit type bestand altijd.......... aanklikt bevestig met OK.

Kijk ook zo het bestand .RSS na, dit moet ook gekoppelt zijn aan windows live mail.

Het bestand .msg is bij mij gekoppeld aan outlook.

[ATTACH=CONFIG]7782[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7783[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7784[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie,

dank je wel dat weer reageert.

Bij eml staat bij mij "windows mail" Je zou zeggen dat het dus goed is. Al vraag ik me nu af: is "windows mail" hetzelfde als "windows life mail"?

Ik ben toch nog even door gegaan:

klik ik op "ander programma" dan zie ik liks staan: "microsoft outlook" en rechts "windows mail". |Blijkbaar staat microsoft outlook geselecteerd. Ik klik (selcteer) nu op "windows mail" Onderaan kun je met een vinkje aangeven "dit type bestand altijd met dit programma openen." Maar daar kan ik niks mee. Is heleaal licht gekleurd. (Er stond/staat wel een vinkje in)

Ga ik naar de verkenner, dan zie ik GEEN Windows life. Ik zie wel "windows mail" Als ik daar op klik zie ik oa staan winmail.exe.

Ik heb hier verder niets mee gedaan.

Ik hoop dat het je wat zegt.

bedankt alvast

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows mail is niet hetzelfde als windows live mail. Windows mail opent met winmail.exe en live mail met wlmail.exe.

Open windows live mail en ga naar de opties.

Op de tab algemeen onderaan kan je kiezen om het programma als standaars in te stellen.

Klik hiervoor bij dit is het standaard e-mailprogramma op de knop standaard instellen.

Als voor deze lijn reeds een icoon met een groen vinkje staan en de knop is grijs, staat live mail reeds ingesteld als standaard mailprogramma.

Op de afbeelding die je hebt geplaatst in bericht nr 10 kan je het vinkje weghalen bij outlook.

Als alle suggesties zonder succes blijven, kan je proberen om windows live mail te verwijderen, het register opruimen (met CCleaner) en windows live mail opnieuw installeren.

Ik dacht dat je bij de installatie dan kan aangeven om windows live mail als standaard mailprogramma te gebruiken. Doe dit en controleer nadien via start - standaard programma's of live mail indeerdaad als standaard mailmprogramma ingesteld staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

voor alle duidelijkheid: Ik gebruik, (verder) zonder problemen, windows mail. Windows live mail staat bij mij nergens tussen. Is het nou toch de bedoeling, dat ik windows live mail ga gebruiken?

Wat bedoel je met vinkje weghalen bij outlook? Daar staat toch geen vinkje? Het vinkje staat bij "toegang tot dit programma inschakelen" en slaat op wat daar links naast staat nl: "huidige mailprogramma inschakelen" En volgens mij is dat gewoon "windows mail"

Het is alleen zo vreemd, dat de computer dat programma niet pakt als ik bijvoorbeeld foto's wil versturen. Dan selcteert ie automatisch "outlook"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met vinkje weghalen bij outlook? Daar staat toch geen vinkje? Het vinkje staat bij "toegang tot dit programma inschakelen" en slaat op wat daar links naast staat nl: "huidige mailprogramma inschakelen"

Het vinkje dat staat bij "toegang tot dit programma inschakelen" heeft wel degelijk betrekking op outlook.

Haal het vinkje weg en zie wat het resultaat is als je op een mail link klikt op een website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kweezie,

ik heb geprobeerd het vinkje weg te halen. Dat lukt op ich wel, maar vervolgens krijg ik de melding dat dit alleen kan, als ik het gehele programma (outlook) verwijder. Ga ik via configuratiescherm naar de hele lijst om een programma te verwijderen en............... dan staat outlook er niet tussen (?) En vervolgens staat het vinkje er gewoon weer. Wat doe ik fout?

Heeft het mogelijk te maken met office home student 2010 wat ik in zijn geheel geinstalleerd heb. Zit het daar misschien in?

aangepast door daannijsse
Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet het vinkje weghalen, het programma wordt enkel verwijderd uit de lijst van standaardprogramma.

je moet niet naar configuratiescherm gaan en dan office verwijderen.

want dan verwijder je alles van je harde schijf, dat is absoluut niet de bedoeling.

anders maak je een afbeelding waar staat dat outlook moet verwijderd.

en stuur het eens door.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.