Ga naar inhoud

Twee gebruikers van Outlook Express?


ronnie

Aanbevolen berichten

Met eenzelfde computer (Windows XP) gebruiken 2 personen Outlook Express voor hun mail. Ze hebben elk een account (met alias) met eigen login en wachtwoord. Ze zouden totaal afzonderlijk hun mail willen ontvangen en verzenden. Een eigen Postvak In hebben. Dubbele vraag. Is het daarvoor nodig op de computer een tweede gebruikersaccount toe te voegen? Alle verrichtingen op de computer tussen de twee personen splitsen? Of is het mogelijk de toegang tot Outlook Express te splitsen met een afzonderlijk wachtwoord voor ieder persoon? Is het daarvoor dat Identiteiten in het programma voorzien zijn? In dat geval zouden alle andere verrichtingen op de computer nog gemeenschappelijk blijven. Dank voor de aandacht en zeker voor de hulp

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien nog makkelijker is twee postvakIN mappen te maken en er voor te laten zorgen dat je in beide pastvakken de email krijgt die er in hoort, dit doe je vrij makkelijk door.

Druk in outlook express op extra, berichtregels, email en daarna op nieuw, in het bovenste vak kies je voor als de regel aan bepaalde personen bevat, in het 2e veld kies je voor verplaatsen naar bepaalde map, daarna zie je in het derde veld twee blauwe regels staan, bepaalde personen en een bepaalde map, daar kun je op drukken, druk eerst op bepaalde personen, vul dan je eerste email adres in en druk op toevoegen en okee, daarna druk je een keer op een bepaalde map, je krijgt nu het veld te zien zoals je mappen veld er al uitzag, druk een keer op het plusje en ga daarna staan op postvak in, dan druk je op nieuwe map, vernoem deze zoals je wilt, daarna klik je een keer op die map en druk op okee.

Je kunt nu de mappen ook nog verplaatsen in je mappen veld, links boven in zodat het staat waar je wilt.

Dit herhaal je ook voor het 2e email adres en nu zul je zien dat als iemand iets zend naar 1 van de 2 dat die keurig in de juiste mappen worden geplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel hartelijk dank voor de duidelijke uitleg. Nog een vraag! Heeft dan elke gebruiker toegang tot de beide postvakIN of niet? Is er een mogelijkheid van wachtwoord? Indien niet is het dan wel zo dat ofwel afzonderlijke identiteiten of zelfs twee gebruikersaccounts moeten voorzien worden? Voor- en nadelen van de beide mogelijkheden? Ik apprecieer geweldig uw reactie. Ik zal wel minstens tot morgen moeten wachten om de aanpassingen te kunnen doen, ik kan vandaag aan die computer niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U helpt me geweldig. Ik leer wel wat bij!!! Dank. Maar ja, toch nog steeds een nieuwe vraag!!! Ze hebben elk een account met eigen login en wachtwoord op dezelfde computer met één abonnement bij Belgacom op naam van één van de twee. Wat ze wensen is dat ze uitsluitend hun eigen mails ontvangen. Nu ontvangen ze de mails van de beide accounts samen, alle mails zijn voor beide leesbaar. Als ik het goed begrijp ook indien ze een afzonderlijke PostInvak zouden hebben. Daarvoor zoek ik de oplossing in de richting van twee identiteiten met elk een wachtwoord in Outlook Express of een tweede gebruikersaccount op de computer, maar dan zijn alle verrichtingen en bestanden verdeeld. Dank voor uw geduld. Laat weten of ik niet overdrijf mat mijn vragen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien kan je bij ieder provider een subaccount maken.

Dan krijgt je een andere login en wachtwoord.

Je hebt hoofdaccount op dit moment.

Normaal gezien kan je een subaccount maken.

Log je in als hoofaccount bij uw webmail of zo bij Belgacom

Als je in hoofdaccount zo is:

man@belgacom.be

vrouw@belgacom.be

Verwijdert vrouw@belgacom.be

In de subaccount maakt je weer vrouw@belgacom.be

Je krijgt dan meteen ook wachtwoord en login.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik me onduidelijk uitgedrukt. Internetabonnement ADSL favorite is op naam van de vrouw die ook de hoofdaccount heeft met eigen login en wachtwoord. Een subaccount is op naam van de man met eigen login en wachtwoord. De mails van de beide accounts kunnen bij ontvangst door de beide personen gelezen worden zonder in te loggen of hun wachtwoord te geven. Om hun privacy te optimaliseren zouden ze juist uitsluitend de mogelijkheid willen hebben eigen mails te ontvangen en te verzenden. Ik blijf maar verder beroep doen op uw geduld. Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals dank. Misschien kom ik dank zij u nu heel dicht bij de verklaring!! Zelf heb ik op mijn computer twee accounts elk met eigen login en wachtwoord. Als ik mijn email programma in ‘Postvak In’ open en klik op ‘Verzenden en ontvangen’ komen alle mails van beide accounts binnen in ‘Postvak In’ zonder enig login of wachtwoord te moeten geven. Nu mijn vraag aan u. Ontvang ik al die mails zonder login of wachtwoord omdat bij het configureren van mijn accounts bij de servergegevens de melding ‘wachtwoord onthouden’ aangeduid werd? Is het dan voldoende die melding ‘wachtwoord onthouden’ NIET aan te kruisen, open te laten, om telkens login en wachtwoord te MOETEN opgeven om mails te ontvangen en te verzenden? Of is het ook nodig de melding ‘Aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie’ aan te kruisen? Met uw antwoord op deze vragen zal waarschijnlijk het probleem opgelost zijn. Ik had geen ogenblik gedacht aan het feit dat de configuratie van de account een rol zou kunnen spelen!!!!! Voor de zoveelste maal dank voor uw geduld, uw begrip en uw hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat u de mails ontvangt van beide accounts in dezelfde inbox zou er kunnen op wijzen dat het 2e mailadres dat je gebruikt in werkelijkheid een alias is van het eerste adres. (Dit is een fout die velen maken). M.a.w. ben je zeker dat je bij Belgacom beschikt over 2 afzonderlijke mailaccounts. Elk met hun eigen login en paswoord. Pas in dit geval kun je ook 2 afzonderlijke mailaccounts configureren op je computer. In het andere geval moet werken met berichtregels.

aangepast door edc
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.