Ga naar inhoud

Advies i.v.m. keuze processor laptop


ROLLO

Aanbevolen berichten

Hallo

1) Bij het overwegen van de aankoop van een laptop wordt kiezen heel moeilijk.

Speelt de keuze van de processor een (belangrijke) rol?

Zijn er verschillen tussen Intel core I3/I5 of een intel Pentium P6100 of is deze laatste verouderd?

Wele andere factoren spelen er een rol.

Ik gebruik mijn huidige computer vooral voor tekstverwerking, publisher, photoshop elements en rekenbladen (exell) Verder zou ik de laptop vooral willen gebruiken om zelfgemaakte fotoshows met muziek op de achtergrond te bekijken.

Kan iemand mij advies... geven.... Waarvoor nu reeds dank

2) Nog een vraagje is een externe muis bij een laptop wenselijk of een overbodige aankoop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is zeker een belangrijke keuze.

je processor is als ware het brein van de pc/laptop.

ik zou zeggen dat je deze test misschien wel eens zou kunnen doen:

testINTEL <-- heb het idee dat zodra je wat op 5 klikt hij automatisch een I7 neemt.

ik vermoed dat je sowieso het beste een I3 kunt nemen omdat een pentium het waarschijnlijk niet goed genoeg (meer) aankan, maar ik weet hier niet te veel van dus ik zou sowieso nog even wachten op iemand anders die er wat meer over kan zeggen of dit kan bevestigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil tussen een i3 en een i5 is de functie turbomodus. Wat deze doet is de processor overclocken (sneller laten werken) als de toepassingen dat vereisten en als het mogelijk is (temperatuur, voeding, ... moet allemaal mee kunnen).

Externe muis is toch nog steeds handiger voor sneller te werken. Maar dat is persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk zelf met een touchpad en externe muis, als ik ergens heen ga laat ik mijn muis meestal thuis (tenzij ik zeker weet dat die makkelijker is).

een externe muis kun(kan) je(ik) sneller mee werken over het algemeen, omdat als je bij je touchpad per ongeluk een kleine foute beweging maakt je kunt uit schieten of een verkeerde richting op gaan of eventueel per ongeluk klikken doordat je 2x de touchpad snel achter elkaar raakt.

dit heb je niet met een externe muis, maar deze moet een goede ondergrond hebben wat je niet altijd hebt, je hebt ruimte er voor nodig, het kost extra stroom van de laptop en je moet er natuurlijk aan denken om hem mee te nemen als je ergens heen gaat.

over die processor heb ik even na gedacht en ik denk inderdaad ook dat je het beste een I5 kunt nemen, omdat zoals al gezegd was je dat extra geheugen goed kunt gebruiken, deze een turboboost heeft. LET OP er is een kans dat de pc die je neemt met een I5 minder lang mee zal gaan omdat I5 meer energie vreet (mede door de turboboost).

ik kwam trouwens deze pagina tegen toen ik even de verschillen zat op te zoeken:

I3 vs I5 verschil

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.