Ga naar inhoud

geldige windows serial, wga melding


oli4

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb windows xp pro opnieuw geïnstalleerd op een Fujitsu Siemens Amilo Pro v 2000, zij het met een gedownloade versie aangezien ik de cd-rom niet meer terug vindt (Ik weet overigens niet of er uberhaupt wel een cd-rom bij werd geleverd) Ik heb uiteraard wel een geldige serial voor xp pro (sticker onderaan de laptop). Bij installatie werd ik tot mijn verbazing niet eens naar een serial gevraagd, waarna ik de serial veranderd heb volgens deze wijze: Da Freaky's site - Serial Windows XP veranderen

Ik dacht succesvol, maar nu krijg ik alsnog melding van windows genuine advantage.

Iemand enig idee hoe ik alsnog updates kan verkrijgen, los van de mogelijkheid alles opnieuw te moeten installeren met een geldig exemplaar waar ik niet onmiddellijk kan aan geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een laptop hebt dan kreeg je een cd ofwel is er een backup recovery op de harddisk gezet.

Als je XP download dan is het geen specifieke oem versie van de laptop.

Dus zal de serial niet werken.

Misschien kan het opgelost worden door aan iemand te vragen die ook een oem versie XP heeft.

Mogelijk kan je een mail sturen naar de fabrikant met de vraag om een cd te versturen mits betaling van kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De OEM licentie is na installatie gekoppeld aan de pc waarop je hebt geinstalleerd. De retail versie mag je meenemen naar een andere pc op voorwaarde dat hij maar op één pc tegelijkertijd is geinstalleerd.

Daarnaast heb je bij de retail versie in geval van problemen recht op ondersteuning door Microsoft.

Bij een OEM versie moet je voor ondersteuning terecht bij computerbouwer. Op het moment dat je een OEM versie zelf installeert, ben je zelf de computerbouwer en zul je eventuele problemen dus zelf moeten oplossen.

Original equipment manufacturer - Wikipedia

Computer Idee | Artikelen | Software licenties: wat u mag doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.