Ga naar inhoud

Gebroken CPU ventilator


KR_king

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijde geleden mijn CPU overclocked maar vandaag is er een 'vleugel' van mijn ventilator afgebroken. Hij heeft er nu 11 i.p.v. 12. Hij loopt nu op ongeveer 40°C. Hijmaakt veel lawaai en trilt behoorlijk maar weet iemand of mijn luchtstroom en koeling van de CPU nu verpest is?

Bedankt!

---------- Post toegevoegd om 23:48 ---------- Vorige post was om 23:45 ----------

Vergeten te zeggen: Normaal loopt hij op een stabiele 38.5°C nu dus verhoogt naar 40°C.

Voor zover ik weet kant dat geen kwaad. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo KR_king,

redenering klopt als een bus...over die 40° zou ik me nu niet meteen zorgen maken.

Wat me wel zorgen baart is dat je puur mechanisch gezien, door het afbreken van een ventilatorschoep, nu met een onbalans in je koeling zit...en hoe dan ook zal dit vroeg of laat tot de nodige brokken leiden.

Op een doeltreffende manier door een minimum evenwaardige ventilator vervangen is dan ook een absolute must.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo KR_king,

daar kan ik je geen correct advies in geven...kan zijn dat ie het uithoudt, kan ook zijn van niet...da's echt niet met 100% zekerheid te voorspellen.

Zoals reeds gezegd kan dit vroeg of laat aanleiding geven tot brokken...maar, ik heb helaas geen glazen bol waarin ik kan kijken of het nu 'vroeg' of 'laat' zal worden... :hmmmm:

Speel op veilig, vermijd onnodige risico's en neem het zekere voor het onzekere, dan ben je alvast zeker je niet in problemen komt...

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.