Ga naar inhoud

Partioneren


Charlie_1966

Aanbevolen berichten

Wij hebben een Laptop met Windows 7 als besturingsprogramma.

Deze draait al enkele maanden met enkel de harde schijf C.

Is het mogelijk deze te partitoneren zonder verlies van data

die reeds op deze schijf gesaved is?

Kunnen er bv 2 partities gemaakt worden waarna de data kan

verzet worden en ene waar de programma's kunnen opblijven?

aangepast door Charlie_1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan Je C verkleinen en dan van de vrij gekomen ruimte een nieuwe partitie maken (d) waarop je al je data kan zetten.

Is ook veel veiliger, ook back-ups kan je beter op die D zetten.

Enkel je windows met geïnstalleerde programma's op je C houden, als je windows e geest geeft zet je de back-up vanop D terug op je C.

En je bent weer vertrokken.

Hoe doe je dat? een partitie maken? http://www.pc-helpforum.be/f251/partities-aanmaken-windows-7-a-27146/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een randbemerking hierbij. Afhankelijk van het merk van je laptop zul je bij een terugkeer naar fabrieksinstellingen ook je partities kwijt zijn. Het opsplitsen in partities is dus enkel zinvol wanneer je bij een syteemcrash je systeem zelf manueel hersteld. Als je de restore opties van de fabrikant gebruikt ben je je data toch kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de laptop van mijn dochter, een DELL. Dat klopt wat je zegt maar bij een crash, zou ik vanop de diskette van windows 7 opnieuw opstarten, en windows installeren op de C. Mijn dochter heeft al zowieso veel programma's gedownload en die moeten dan toch ook allemaal opnieuw geïnstalleerd worden.

Mijn grootste vraag was of het mogelijk was om de schijf te partioneren en terzelfdertijd de reeds opgeslagen data te recupereren.

Maar blijkbaar is dit geen probleem? Groetjes en bedankt voor de reactie en info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je partitie gemaakt is, en je data overgezet, kan je een back-up van je volledig systeem maken ( je C) en die op je D zetten.

Heb je een crash dan zet je gewoon die back-up terug op C.

Zonder dat je windows opnieuw moet installeren of je data kwijt bent, want die staat dan ondertussen op de D.

Veel succes ermee :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.