Ga naar inhoud

Minitool partition wizard


ruud

Aanbevolen berichten

Hallo, net nieuwe pc geinstalleerd met 2tb hdd, is een pavillion HP450E.

Schijf is OS C: met 1.8tb en D:recovery met 16gb, nu wil ik als volgt verdelen,

OS C: 200gb, D:afblijven en resterend deel verdelen naar nog een partitie van 200gb voor downloads en wat te testen, andere deel zou dan voor de persoonlijke gegevens zijn, als ik deze opdeel word er gevraagd om de pc te sluiten en opnieuw op te starten dan zullen de partitie's gemaakt worden, nu dit gebeurt niet omdat het systeem zegt bij het opnieuw opstarten dat er al een andere indeling is van de schijf.....wat doe ik verkeerd of ben ik beter om ze niet te partitioneren, liefst wel als er dan iets gebeurt moet ik toch alleen de C: herinstalleren (denk ik).

Kunnen jullie helpen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je afbeelding is nog niet erg leesbaar, maar we gaan proberen het in orde te krijgen.

Maak eerst een backup can je C waar windows op staat, dit kan je via configuratiescherm en dan backup maken en terugzetten.

Plaats die liefst op je externe harde schijf of dvd's.

Je moet je C verkleinen tot 200 GB. In de handleiding hieronder staat hoe het moet.

Hier staat hoe je de C verkleint.

Dan heb je een vrije ruimte van een 1600GB over zeker.

Nu kan je van de vrije ruimte weer partities maken, stel wel de juiste grootte in, hier de handleiding.

Hier vindt je de volledig handleiding met keuzemenu,aan de linkerkant kan je kiezen van welke handeling je info wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.