Ga naar inhoud

no access to network


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey! Kape,

Ik heb zoëven die 4 virusscanners even geprobeerd met een redelijk klein bestand.

Het zijn dus allemaal zuivere virusscanners, maar geen malware-scanners.....

Betsaat er zoiets niet? Waar je een bestand kan aanbieden en waar een aantal malware-scanners het bestand doorlichten?

Een globale malwarescanner (en dan vooral gericht op adware, spyware, e.d.) is me niet bekend ... in tegenstelling tot die globale virusscanners die je eerder al hebt uitgeprobeerd. Voor dat soort malware moet je dan individuele scanners (type AdAware, Spybot, e.d.) inzetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey!

Bedankt Kape!

Ik gebruik normaal gezien ongeveer om de 3 weken Spybot S&D, en hoe dom van me, ik heb er nu nog niet aan gedacht om het nu even in te zetten. Ik zal dat dus direkt doen.

Ik wil toch even vermlden dat ik gisteren mijn Sygate Free Firewall heb vernieuwd ( uninstall + re-install ) en dat de error-melding "An application named NT Kernel & System ( filename ntoskrnl.exe ) has been blocked from accessing the network." niet meer is teruggekomen. Wél echter zijn de melingen dat iemand mijn pc wil scannen nog binnen gekomen en daar heeft mijn firewall zoals tevoren ook op gereageerd door alles te blokkeren.

Ik zal nu verder izen wat er gebeurt als ik Spubot even inzet....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strikt genomen is het natuurlijk OK dat je firewall ongewenste indringers afblokt. Dat is nu eenmaal de bedoeling ... en dus niet echt een probleem. Goed nieuws is alvast dat de interne Kernelfout opgelost is door herinstalleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen

Door het laten lopen van Spybot S&D zat ik gisteren vrij goed. De beide oorspronkelijke fouten treden nog slechts sporadisch op, maar het is dus echt niet helemaal opgelost.

Er is echter nu wat anders.....

Vanmorgen wil ik mijn pc aanschakelen, die was weldegelijk gisteren avond gewoon op de reguliere manier afgezet, echt waar!...en die blijft nu hangen nadat de Bios opgestart is, maar voor het starten van Windows! En d'r is geen beweging meer in te krijgen.....

Ongelukkiglijk heb ik dus helemaal niet voorzien dat zoiets nu zou gebeuren, en ik heb dus geen gegevens opzij gezet die ik na een herinstall van Windows nodig heb. Ik kan dus nu moeilijk gaan beginnen met herinstall van XP, want dan ben ik een massa gegevens kwijt.

Daarom dacht ik, ik start op in DOS 6.0, dat heb ik hier nog liggen, en ik copiëer mijn hele C-inhoud naar drive K, waar ik meer dan space genoeg heb, dan speel ik tenminste die gegevens niet kwijt. Maar niets hoor!

Met DOS 6.0 kan ik die C-drive zelfs niet openen om even te bekekijken, laat staan de inhoud kopiëren, blijkt nu

Ik neem dus maar even mijn oude pc die hier ook nog staat, en kom nu met die oude, die nooit iets mankeert!!!!! ... maar wel zeer traag is, even raad vragen hier.

Wie kent een truukje om de volledige inhoud van C ( zowat 20 Gb denk ik ) te kopiëren naar mijn drive K, waarna ik dan rustig toch maar een herinstall van Windows zal doen op mijn 'goeie' pc.

Want als ik ermee naar mijn normale PC-winkel ga, dan ben ik zeker dat zij er toch dingen zullen afgooien die ik absoluut wil bijhouden.

Dus graag enige suggestie, aub.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een zijn andere topic heb ik geantwoord op de vraag hoe je data kan overzetten.

DOS 6.0 heeft geen zin omdat het niet overweg kan met nfts en lange bestandnamen.

Daarvoor bestaat nu nftsdos maar het blijft een hele gedoe om alles over te zetten.

Je kan beter met Ubuntu doen zoals ik voorgesteld heb in een andere topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Momenteel loopt een koppiëersessie met Ubuntu, om de gegevens die ik op mijn te herstellen pc had staan en die ik absoluut moest bewaren, veilig te stellen....

Nadien start ik met Windows7 op de te herstellen PC.

Probleem is dus opgelost door hulp van PC Help Forum.

Dank U!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.