Ga naar inhoud

verklaring computertermen


papillon21

Aanbevolen berichten

omdat ik nog niet weet waar ik mijn vragen precies kan stellen, doe ik het in windows...

Ik heb wat rondgesurfd op deze forum en begrijp er weinig van, voornamelijk omdat ik de termen van de computertaal niet begrijp. Ik heb twee simpele computercursussen gevolgd, windows xp en windows 7.. Waar kan ik uitleg vinden, wat elke term betekent? Ik wil graag wat handiger worden op de pc. Kan ik er iets over downloaden?

Hardstikke bedankt, Willemijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind je iets wat je vraagt maar de evolutie gaat zo snel dat het snel veroudert is.

Eerst en vooral dit: probeer niet alles te begrijpen.

Laat staan hoe iets werkt.

Dat is onmogelijk.

Vergelijk het met een oude auto.

Daar zat alleen een motor en niks anders.

Tegenwoordig is de motor gekoppeld aan computer en vele andere dingen.

Nu is het als leek niet meer mogelijk om de auto te kennen.

Zelfs een garagist moet opleiding volgen om mee te kunnen.

Zo is het ook bij computer.

Alhoewel de kern van de computer min of meer hetzelfde is, is het toch heel veel verandert.

Je dient de basis van de computer kennen.

Hoe werkt een programma en niet hoe is het gemaakt?

Waarvoor dient een moederbord en niet hoe zit de moederbord in mekaar want dat is onmogelijk want er zijn massa moederborden.

Het gaat erom dat het werkt.

Wilt je over de samenstelling van de computer weten dan zal je op veel plaatsen moeten lezen en vooral begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.