Ga naar inhoud

Mappen kopieren in Windows 7


Hattori

Aanbevolen berichten

jep echt gelukt nogmaals bedankt.

ps: Kan je op deze manier bv ook bestanden met een bepaalde extensie kopiëren naar een andere map.

Bv: .pdf files uit een wel bepaalde map naar een andere map.

Is het echt gelukt? Want het kan zijn dat dingen 'afgekapt' zijn omdat de naam in dos maar 8 karakters mag hebben dacht ik.

Als je het tussen aanhalingstekens zet of zoiets dan kan je lange namen mee kopieren, maar daar ken ik niets (meer) van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps: Kan je op deze manier bv ook bestanden met een bepaalde extensie kopiëren naar een andere map.

Bv: .pdf files uit een wel bepaalde map naar een andere map.

Stel dat je bijvoorbeeld al de pdf bestanden in een map c:\mijnpdfs wil kopieren naar c:\kopie

dan doe je dit:

xcopy c:\mijnpdfs\*.pdf c:\kopie /T /E

Met de /E wordt ook gezocht naar subdirectories met pdfs in (extentie pdf) in de map mijnpdfs

Als je hier kijkt, zie je wat allemaal mogelijk is:

MS-DOS xcopy command help

Volgens de methode van Kweezie Wabbit gaat het ook, maar het commando copy kent geen speciale parameters waarin je automatisch submappen mee krijgt (dacht ik toch), dus misschien best het commando Xcopy gebruiken.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit geprobeerd maar hij kopieerde wel de mappen en submappen maar niet de pdf files.

zonder /T en met /A lukt het wel.

Stel dat je bijvoorbeeld al de pdf bestanden in een map c:\mijnpdfs wil kopieren naar c:\kopie

dan doe je dit:

xcopy c:\mijnpdfs\*.pdf c:\kopie /T /E

Met de /E wordt ook gezocht naar subdirectories met pdfs in (extentie pdf) in de map mijnpdfs

Als je hier kijkt, zie je wat allemaal mogelijk is:

MS-DOS xcopy command help

Volgens de methode van Kweezie Wabbit gaat het ook, maar het commando copy kent geen speciale parameters waarin je automatisch submappen mee krijgt (dacht ik toch), dus misschien best het commando Xcopy gebruiken.

aangepast door Hattori
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.