Ga naar inhoud

recovery schijf is weg na het opnieuw installeren van windows vista


Gast kevin.vk

Aanbevolen berichten

ik had wat problemen met mijn pc dus heb ik die geherinstalleerd met de cd's die er bij waren en dan gewoon even opnieuw updaten alles in orde maken en nu komt het ... de recovery schijf is gewoon weg :hmmmm: vreemd genoeg heeft mijn pc eigenlijk geen problemen dus waar kan het aan liggen ??:hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij de installatie de schijf geformatteerd heb, is de kans groot dat je op die manier de recovery schijf mee hebt geformatteerd.

Die recovery schijf heb je niet nodig om normaal met de pc te werken. De recoveryschijf is bedoeld om de pc terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dat zal nu niet meer kunnen.

Als alle cd's er bij zitten, is die recoverysch!jf ook niet echt nodig om te herinstalleren, het duurt dan alleen wat langer om alle sofware opnieuw te installeren.

Ik zou me hierover geen zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De recovery map staat meestal op een aparte partitie. Dus als je de C geformatteerd hebt, staat normaal de E: bijvoorbeeld van de recovery map er nog op. Misschien is ze verborgen? Of heb je inderdaad tijdens het partitioneren ook de E: of een andere partitie aangevinkt die geformatteerd moet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je cd's hebt om je pc te herinstalleren is het inderdaad niet zo heel erg dat je de recovery op je harde schijf kwijt bent.

Maar meestal als je de pc terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen staat er wel iets op van software die je niet wil of wil je software bij plaatsen.

Ook doe je nog allerlei instellingen, om niet bij een volgende her-installering al die handelingen te moeten doen kan je best een back-up (image) maken van zodra je pc volledig ingesteld is.

Zet die bij voorkeur op een andere partitie als je windows, of op een externe harde schijf of dvd's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.