Ga naar inhoud

Probleem met RAM


Björn

Aanbevolen berichten

Na lang zoeken heb ik eindelijk heb ik de juiste geheugenmodule gevonden om de ram uit te breiden,G.E.I.L dual channel ddr module pc3200 400Mhz 2x1GB. Standaard heb ik nu 521Mb. Dus de oude eruit en de 2 nieuwe erin. PC opgestart en onmiddellijk op F2 gedrukt. Daar bij memory gekeken en de pc herkende het nieuwe geheugen. Ook nog een controle gedaan met CPU-Z, daar was ook alles inorde. Nu mijn probleem: de pc start telkens weer opnieuw op, af en toe kwam ie tot op het bureaublad. Zelfs een paar keer al op internet geraakt, dus kon ik het nieuwe geheugen eens testen op youtube (want daar was het met die 512Mb regelmatig van lange adem). Maar dan startte de pc weer opnieuw op:hmmmm:

Wat kan of moet ik nu doen om dit probleem op te kunnen lossen?

Enkele gegevens:

Windows XP Home Edition 32-bit SP3

Intel Celeron 335 Prescott 90nm Technology

ASUSTek Computer inc. P4R800-VM (CPU1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben u zekers dat u de juiste DDR SDRAM en geen andere ddr module heb gebruikt. u sandaard drr was 200mhz en u heeft het veranderd naar 400mhz maar de huidige ddr's werken nu op 1300 of 1600 mhz

u pc is ook al een beetje out to date.

je moet hem niet veranderen.

maar ik zal aanraden van wel.

maar dan ook ineens alles naar gelang u gebruik van de pc.

de groote van u case is ook van belang als hij te klein is moet je ook maar een andere nemen.(alles hangt af van u buget)

u harde schijf met u gegevens kunt nog altijd beware om ze dan achteraf op de nieuwe tezetten

als je toch wilt verder proberen.

die 512 mb was dat 1 kaart

en je heb nu 2kaarten van elks 1 gb

steekt eerst 1 in de slot dichts bij u prosessor sla dan 1 slot over en steek die 2de daar in deze slots hebben meestal de zelfde kleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik nog niet geprobeerd.

---------- Post toegevoegd om 23:07 ---------- Vorige post was om 23:02 ----------

"u sandaard drr was 200mhz en u heeft het veranderd naar 400mhz"

DDR geheugen moet je de werkelijke kloksnelheid maal 2 doen, heb ik mij laten vertellen.

"u pc is ook al een beetje out to date."

7 jaar oud, maar voor hetgeen waarvoor ik de pc gebruik is ie nog goed genoeg. Ik wil 'm gewoon iets meer pit geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.