Ga naar inhoud

Onmogelijk om nog screenshots te nemen van spellen na overstap naar Windows 7


Fredman

Aanbevolen berichten

Ik ben dus overgestapt naar Windows 7 (en ook van laptop naar vaste PC) en kan nu geen screenshots meer nemen van spellen. Vroeger drukte ik tijdens het spel op Prt Scr en als ik dan uit het spel was, kon ik in paint de screenshot plakken en opslaan. Als ik dat nu doe, krijg ik vaak mijn bureaubladachtergrond te zien (terwijl de screenshot in het spel genomen was!) of soms zelfs gewoon een zwart beeld.

Hoe kan ik nu screenshots maken tijdens een spel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus gaf je al de tips hoe je screenshots maakt in windows 7, er is nog een ingebakken voorziening bij de windows7 Home Premium, Professional en Ultimate dankzij het eenvoudige Knipprogramma. Een volledig venster of een bepaalde regio… het kan allemaal. Je kunt zelfs aantekeningen toevoegen en het resultaat rechtstreeks versturen per e-mail.

Het Knipprogramma van Windows 7 is een erg eenvoudig hulpmiddeltje om screenshots te maken. Je kunt er schermafbeeldingen mee maken van een venster, een zelfgekozen regio (al dan niet met de losse hand!) of het volledige scherm. Indien gewenst kun je met de pen of markeerstift nog enkele aantekeningen maken op de schermafbeelding. Je kunt het screenshot vervolgens op het klembord plaatsen of opslaan als jpg-, png-, gif- of html-bestand. Er zit ook een snelkoppeling naar de e-mailontvanger in het programmaatje verwerkt waarmee je het screenshot snel kunt versturen. Helaas kun je het Knipprogramma niet koppelen aan een sneltoets.

Je kan wel altijd een snelkoppeling maken naar je bureaublad.

Daar vindt je het:

post-23245-1417704276,9704_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet alt+printscreen gebruiken om van het actieve venster een screenshot te maken en niet shift+screen.

Hier functioneren beide manieren, zowel in Office, Youtube, games.

Indien het een desktop is zou ik beginnen om eens te proberen met een toetsenbord van een andere pc, dan kan je eventueel die mogelijkheid al uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ asus,

Bij mij krijg je met shift+screen niet enkel het actieve scherm maar ook een stuk van je bureaublad.

Met alt+ screen krijg ik enkel het actieve (dus in gebruik) venster, wat fredman toch wou dacht ik?

@fredman

Misschien dat dit voor jouw ook nog wel geschikt is.

Je kan screens en zelfs videobeelden maken van je games.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijg je met shift+screen niet enkel het actieve scherm maar ook een stuk van je bureaublad.

Met alt+ screen krijg ik enkel het actieve (dus in gebruik) venster, wat fredman toch wou dacht ik?

Inderdaad. Echt bedankt dat jullie bereid zijn me te helpen. Kan het te maken hebben met het feit dat ik een laptop heb en geen apart toetsenbord gebruik? Op internet ook gezocht naar oplossingen en er zijn meer mensen met dit probleem, die moeilijk een oplossing vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.