Ga naar inhoud

Game pc samenstellen


japio123

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zou je dit willen invullen?

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?
  2. Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.
  4. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.
  5. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?
  9. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een aantal samenstellingen:

met SSD maar minder snel ram geheugen (dus minder handig als je gaat overklokken anders merk je er niks van)<-- 10 euro over budget

sneller ram geheugen en snellere brander <-- 20 euro onder budget

2TB geheugen waarvan 1tje sneller is dan de andere, ook minder snel ram geheugen omdat je anders net 7 euro boven je budget zit.

ze zijn allemaal met 23.6 inch beeldscherm (als dit te groot is kan er een kleinere bij dat zal wel geen probleem zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien je niet wist wat overklokken is, is dit waarschijnlijk ook niet iets wat je gaat doen.

dan speelt de middelste al niet meer mee en dan word het dus eigenlijk de bovenste.

aangezien de bovenste sneller is qua gamen dan de onderste.

dit komt door de SSD van 64GB die er in zit, maar deze is heel duur en heeft niet zo gek veel ruimte voor spellen en een besturingssysteem (natuurlijk hoef je hem niet voor het besturings systeem te gebruiken).

een SSD is een hele snelle harde schijf in principe, hier word dus meestal iets van windows op gezet en nog wat games. door dat games hier op word gezet kunnen ze beter gespeeld worden en zal het laden in game waarschijnlijk minder lang duren (dit weet ik niet zeker dus als iemand hier meer over kan zeggen).

ik dacht dat ik zon beetje alles had beantwoord met deze lap tekst ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een SSD laad je inderdaad alles supersnel in.

Echter is het de vraag of dit het je waard is, en je niet voor minder geld beter een langzamere, maar een hardeschijf met meer ruimte kan nemen. Bijvoorbeeld een western digital black schijf, een een samsung spinpoint F3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bij de onderste heb ik er een extra harde schijf bij gedaan die 1TB groot is een sata 600 verbinding gebruikt en een buffer van 64 MB heeft en dit is sneller dan de andere schijf die er bij zit omdat die sata 300 gebruikt als aansluiting en een 32MB buffer heeft.

ik zie trouwens net dat de prijs van het beeldscherm met 20 euro is gezakt waardoor je 30 euro bespaard (de 0 dodepixel garantie word namelijk 10 euro goedkoper aangezien de prijs is gezakt van het beeldscherm). dus ik zal even voor je kijken of dit ergens wat veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 <-- heeft 2 branders en SSD

2 <-- zit er 5 euro over, maar snellere harde schijf en SSD

3 <-- zitten 2 snellere branders, is sneller ram geheugen en snellere harde schijf

4 <-- zit 2TB aan opslag in, de snellere harde schijven

5 <-- zit 2TB aan opslag in (de snellere hardeschijven), snellere branders

trouwens het moederbord bevat usb3, Raid op allebeide sata aansluitingen en crossfire/sli dus ik geloof dat je genoeg ruimte hebt om later nog een videokaart er in te steken

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.