Ga naar inhoud

Game pc samenstellen


japio123

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar zijn er geen betere RAM-latjes voor te gamen dan GEIL-latjes?

Voor de rest niets op aan te merken!

zoals Yannick al zegt is er niks mis met dat ramgeheugen, ik heb net een aantal reviews en benchmarks bezocht en ze scoren boven gemiddeld dus deze zullen wel goed doen.

mooie bergkid !
Ja inderdaad ,zeer mooi :)

bedankt :D

hij zal in ieder geval genoeg keuze hebben met die 5 opties XD

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hey,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede game computer, in de zomer heeft dit echter niet zoveel zin omdat het mooi weer is en dat ik op vakantie ging etc etc. Maar ja, ik heb zelf niet zo heel erg veel verstand van dit soort zaken, en dus wou ik weten of dit nog steeds een goede pc voor gaming, school, fotobewerking en nog veel dingen. Ik moet dus een goed dus een pc hebben waarmee ik goed kan gamen en daarnaast ook alles voor school kan doen.

Groetjes, Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is al een goede pc, maar misschien is het toch handig als je eerst deze vragen even beantwoord:

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?
  2. Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.
  4. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.
  5. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?
  9. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig ?

---------- Post toegevoegd om 21:23 ---------- Vorige post was om 21:22 ----------

het is misschien ook handig als je een eigen topic aanmaakt.

dan kun je de topic sluiten als je klaar bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het gebied van hardware van een pc ben ik echt niks waard dus..xD

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - HD Gaming(shooters, FPS games etc), fotobewerking(photoshop), en natuurlijk voor school

Wat is mijn budget ? 1000/1500 euro +/- 1500 een paar tientjes meer maakt niet veel uit als het een echte goede toevoeging is.

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling

Ga ik overklokken ? - Ik heb hier geen ervaring mee dus, dat is niet een must voor mij.

Ga ik later upgraden ? - Ja, als mijn pc over een paar jaar niet alles meer goed doet op de hoogste video-instellingen van een game wil ik er graag een 2e videokaart bij kunnen plaatsten.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ik weet wat usb is maar leg me het verschil uit tussen usb 2.0 en 3.0 ( snelheid snap ik maar past een stekkertje van usb 2.0 niet in 3.0?), verder de sata600 is voor SSD geheugen volgensmij en dat is/kan handig zijn maar is geen must(binnen het bedrag is het oke)

Ga ik zelf assembleren ? - Nee

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 home premium

Ga ik zelf installeren ? - Zelf installeren kan niet zoveel fout gaan naar mijn mening, maar kan ik iets fout instellen erbij zodat het systeem niet helemaal 100% kan functioneren?

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee,

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Een monitor, liefst 21'' full HD hier ga ik zelf nog even voor rondkijken.

Heb ik specifieke wensen ? - Het moet een stille pc zijn, een leuke behuizing.

Wat me opvalt is dat er erg snel gereageerd word op dit forum :top:!

Groetjes, Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ik heb even rondgekeken, de scyte mug koeler voor de processor maakt 6 db meer geluid dan de BeQuiet 600 W, is dit te merken? Verder weet ik niet of er genoeg koeling in deze samenstelling zit en of de componenten wel bij mekaar passen. Zijn de BeQuiet koelingen/voedingen/geluidsdemping puur marketing, of werkt het echt?

post-27837-1417704536,8441_thumb.jpg

Groetjes, Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.