Ga naar inhoud

Uitzoeken van wie dat emailbericht afkomstig is


Kurtt

Aanbevolen berichten

Soms krijg je van je vrienden doorgestuurde emails. Het is dan soms moeilijk te achterhalen van wie het originele bericht is.

Het enige wat je dan moet doen is inloggen op je G-Mail account en het bericht openen waarvan je de originele afzender wenst te kennen (of toch het e-mailadres).

Klik op het pijltje naast Beantwoorden en selecteer Origineel weergeven.

post-484-1417704282,7201_thumb.gif

In het venster (pagina) dat volgt, hoeft u enkel maar te zoeken naar het gedeelte From.

post-484-1417704282,7475_thumb.gif

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje geluk kom je dan nog meer te weten...

Vaak vind je dan ook het IP-adres terug van de afzender...

Als je dit kopieert en plakt in een online IP-tracker kan je bekijken van op (ongeveer) welke locatie de mail verstuurd werd.

Hier heb je een vrij correcte IP-tracker : ( Geo IP Adress View - View GEO IP address information and locate IP on map ).

Op deze pagina plak je het gekopieerde IP-adres in het venster "Host/IP", dan klik je op het vergrootglasje.

Als de site opent krijg je eerst je eigen locatie te zien.

De foutmarge die daar op zit, is een goede indicatie voor de mogelijke foutmarge die op het opgezochte IP-adres zit.

Als de afzender werkt via een buitenlandse server of zijn IP-adres maskeert kan je wel op

ver gelegen locaties uit komen.

Bij een testje met een mail die bvb. via een Telenet-account verstuurd werd zit de tracker meestal juist of niet ver uit de buurt.

Uiteraard kan je het IP-adres ook opsnorren in Windows (Live) Mail, Outlook, TB, Hotmail.

Veel speurplezier... :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt kweezie wabbit,

als je het ip-adres van bericht verstuurd via een hotmail of gmailaccount checkt kom je idd op de serverlocatie uit...haalde ik ook reeds aan in mijn vorig bericht in dit topic.

Maar met e-mails die verstuurd zijn via een Telenetaccount kom je aardig in de buurt hoor.

Als de afzender werkt via een buitenlandse server of zijn IP-adres maskeert kan je wel op

ver gelegen locaties uit komen.

Bij een testje met een mail die bvb. via een Telenet-account verstuurd werd zit de tracker meestal juist of niet ver uit de buurt.

Ten tijde van de aswolk ( Eyjafjallajökull, remember?... ;-) ) kreeg ik een mail van iemand die beweerde 'vast te zitten' op een Zuiderse locatie en daardoor niet tijdig op een belangrijke afspraak kon zijn...een check van het IP-adres bevestigde op dat moment de juistheid van de mail en ontkrachtte tegelijkertijd de bewering van sommigen dat het om een uitvlucht ging.

En nee, ik ben niet paranoïde hoor... xD

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.