Ga naar inhoud

Bsod Probleem


Jasper

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je hebt een heel mooi systeem samengesteld (kwijl... :-) )

Zelf heb ik ook wel eens een blue screen.

Als het telkens een ander Bug check string is kan je ook moeilijk gericht gaan zoeken en meestal verloopt de herstart zonder problemen en is er eigenlijk niets aan de hand.

Als het steeds dezelfde Bug check string is of dezelfde driver, kan je verder zoeken naar de oorzaak.

Ik jou geval zou ik me voorlopig geen zorgen maken.

Wel de PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA meldingen opvolgen want dat kan wijzen op geheugenproblemen (zie ook bericht #15)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet veel af van overclocken en OC Genie ken ik niet, maar ik weet wel dat overclocken nooit zonder risico is.

Het is een samenspel van factoren (parameters) en als er 1 niet juist staat, kan dit het systeem onstabiel maken.

Je moet rekening houden met de kloksnelheid, de multiplier, de spanning op de cpu en op het geheugen.

Als je na het overklokken toch nog een stabiel systeem hebt, is er nog altijd de snellere slijtage van cpu en ram vanwege de hogere spanning, en het hoger stroomverbruik.

De cpu wordt dan veel warmer en de standaard koeling voldoet misschien niet meer.

Mijn advies: bezint eer ge begint en weet heel goed wat je doet.

Als je systeem snel genoeg is, zou ik er niet aan beginnen.

Lees in elk geval de handleiding van OC Genie heel zorgvuldig door en maak een backup van je bios instellingen (indien mogelijk) voor je beint te wijzigen. Desnoods noteer je alle instellingen op papier.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.