Ga naar inhoud

HP deskjet f4480 wil nieuwe cartridge niet erkennen


Sprengstoff

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag was ik bij mijn tante die een probleem met haar printer heeft. Een HP deskjet f4480.

Het zwarte inktpatroon van haar printer was leeg, doordat er een lichtje begon te pinken dat E aangaf van Empty.

Nu heeft ze sinds vandaag een nieuw inktpatroon, in elk geval niet het verkeerde, en dit in de printer gestoken.

Het probleem is dat het lichtje blijft pinken en dat het nog steeds de E aangeeft van Empty, waardoor hij niet wil printen.

Nu heb ik op internet zitten zoeken naar een oplossing maar tevergeefs. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd, maar de printer blijft steeds pinken.

Als iemand hier enige ervaring mee heeft of nuttige tips, laat maar weten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De stripjes zijn verwijderd en het patroon is volledig vastgeklikt.

Het is wel geen origineel patroon omdat het origineel patroon moet worden besteld in de US volgens haar.

Ze had hem eerst naar een computerwinkel gedaan, maar na een week hadden ze deze nog steeds niet bekeken dus is ze die vandaag terug gaan halen in de hoop dat iemand van haar kennissen het zou weten.

Deze computerwinkel heeft een inktpatroon (300+ denk ik?) meegegeven waarbij ze zeiden dat dit zou moeten werken.

Is daar geen één of ander truckje voor om dit te omzeilen als dit het probleem zou zijn?

Of is er ergens een mogelijkheid om de printer naar de nieuwe cartridge te laten zoeken? Of gebeurt dit automatisch bij het insteken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande heb ik terug gevonden in de handleiding.

Hervulde of ander merk patronen kunnen problemen geven voor de inkt- indicator.

Verder ga ik er wel vanuit dat het inktpatroon geschikt is voor die printer, want zover ik tot nu toe terug vindt zou het patroon een hp60 moeten zijn.

Blijkbaar is HP300 ook mogelijk.

Kan je via de printertoolbox niks aanpassen? Zie tekst verder in dit bericht.

Zal zelf ook nog verder zoeken naar andere oplossing.

NOTE: If you have installed a refilled or remanufactured cartridge, or a cartridge that

has been used in another printer, the ink level indicator might be inaccurate or

unavailable.

To check the ink levels from the HP Photosmart Software

1. In the HP Solution Center, click Settings, point to Print Settings, and then click

Printer Toolbox.

NOTE: You can also open the Printer Toolbox from the Print Properties dialog

box. In the Print Properties dialog box, click the Features tab, and then click the

Printer Services button.

The Printer Toolbox appears.

2. Click the Estimated Ink Level tab.

The estimated ink levels for the ink cartridges appear.

aangepast door clarkie
inktpatroonnummer toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

de melding "E" kan inderdaad meerdere betekenissen hebben.

Inktniveau's kan je normaliter ook checken via de software, HP Solution Center...als je Solution Center open klikt staan de inktniveau's rechts bovenaan op het scherm.

Mogelijkheden voor wat betreft meding "E" : inktpatroon, wagen met inktpatronen vastgelopen, defect aan scanner, fatale fout.

Info hier ( http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01714055.pdf ) vanaf pagina 82.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn inziens knipperde eerst de 'E', werd dat zowiezo geinterpreteerd als zijnde 'lege cartridge' en werd daarom de cartridge vervangen.

Daar een knipperende 'E' meerdere oorzaken kan hebben kan het zijn dat de vervanging van de cartridge niet de oplossing was het probleem.

Of de 'E' al dan niet knipperde voor het vervangen van de cartridge is dus geen onbelangrijk gegeven en dat hadden we inderdaad graag geweten van Sprengstoff... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.