Ga naar inhoud

Windows 95 spel spelen op Windows Vista (compatibiliteit is reeds aangepast)


EuphorbianDM77

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb hier nog een spel liggen, Vlad Tepes Dracula, een "historisch nederlandstalig strategisch spel".

Ik speelde het vroeger op onze allereerste pc thuis (dat was dus een windows 95).

Intussen heb ik een laptop met Windows Vista, en zou ik het spel zeer graag terug spelen.

Ik kan het installeren en in feite ook spelen, maar het spel-scherm is veel te groot. Het gaat automatisch fullscreen (net als vroeger) maar slechts een deel van het spelscherm is zichtbaar. Op het spel zelf kan ik niets van de tekst lezen en zijn de "mannetjes" gewoon grote pixels. Het geluid werkt wel zoals het hoort.

Wat kan ik doen om dit spel tegoei te kunnen spelen?

Alvast bedankt

EuphorbianDM77

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows XP had een compatibiliteitsmodus voor oudere spellen.

Ik weet niet in hoeverre dit ook nog kan met Vista maar bij XP kon je het als volgt doen.

Je maakt een snelkoppeling naar de het exe bestand en opent de eigenschappen van de snelkoppeling.

Open dan de tab compatibiliteit en zet een vinkje bij dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor en kies dan de gewenste windows versie uit de lijst. Bevestigen met OK.

Dan het spel opstarten met de snelkoppeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.