Ga naar inhoud

Cassettes omzetten naar MP-3


alfredans

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit is de werkwijze die voorgestelt wordt om de lame mp3 encoder te installeren:

Ga naar de LAME downloadpagina.

Onder "For Audacity on Windows" klikt u op de link "Lame v3.98.3 for Audacity on Windows.exe" en slaat het bestand op op uw computer. Klik niet met de rechtermuisknop op het .exe-bestand.

Dubbelklik op "Lame v3.98.3 for Audacity on Windows.exe" om het te openen (u kan de waarschuwingen dat "de uitgever niet bevestigd kon worden" veilig negeren).

Volg de "setup"-instructies om LAME voor Audacity te installeren. Pas de aangeboden doellocatie van "C:\Program Files\Lame for Audacity" niet aan.

De eerste keer dat u het commando "Exporteren als MP3" gebruikt, zal Audacity vragen naar de locatie van "lame_enc.dll". Navigeer naar "C:\Program Files\Lame for Audacity", selecteer "lame_enc.dll", klik daarna op "Open" en "OK".

Als u de Zip-optie verkiest voor de LAME-download, sla het zipbestand ergens op uw computer op, pak "lame_enc.dll" uit en toon Audacity daarna waar het dit bestand kan vinden, zoals in stap 5 hierboven.

In geval van moeilijkheden, gelieve onze meer gedetailleerde instructies te raadplegen op de Audacity Wiki.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de werkwijze die voorgestelt wordt om de lame mp3 encoder te installeren:

Ga naar de LAME downloadpagina.

Onder "For Audacity on Windows" klikt u op de link "Lame v3.98.3 for Audacity on Windows.exe" en slaat het bestand op op uw computer. Klik niet met de rechtermuisknop op het .exe-bestand.

Dubbelklik op "Lame v3.98.3 for Audacity on Windows.exe" om het te openen (u kan de waarschuwingen dat "de uitgever niet bevestigd kon worden" veilig negeren).

Volg de "setup"-instructies om LAME voor Audacity te installeren. Pas de aangeboden doellocatie van "C:\Program Files\Lame for Audacity" niet aan.

De eerste keer dat u het commando "Exporteren als MP3" gebruikt, zal Audacity vragen naar de locatie van "lame_enc.dll". Navigeer naar "C:\Program Files\Lame for Audacity", selecteer "lame_enc.dll", klik daarna op "Open" en "OK".

Als u de Zip-optie verkiest voor de LAME-download, sla het zipbestand ergens op uw computer op, pak "lame_enc.dll" uit en toon Audacity daarna waar het dit bestand kan vinden, zoals in stap 5 hierboven.

In geval van moeilijkheden, gelieve onze meer gedetailleerde instructies te raadplegen op de Audacity Wiki.

Nu nog wachten of alfredans het hiermee opgelost krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog wachten of alfredans het hiermee opgelost krijgt.

Hoi Clarkie,

So far,so good.

Volgens jouw beschrijving alles stap voor stap gedaan.

Indien ik in program files naar lame for audacity ga,kan ik,als ik op de rechtermuisknop druk,het bestand met windows media player afspelen.

Hoe kan ik het nu rechtstreeks op CD branden?:D

Mvg.

Alfred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie,

Ik brand met windows media player.indien ik aanklik dat ik wil branden verschijnt er rechts een venster waar ik de muziek naar toe kan slepen.Boven het venster staat Cd-station E.Nadat ik het branden heb voltooid blijkt dat de de muziek is opgeslagen op het schijfje.Deze kan ik op de PC afspelen maar niet op de DVD-speler of in de auto.ER verschijnt:no data??

Mvg.

Alfred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hoogstwaarschijnlijk het verkeerde type cd gebrand.

Het mag géén gegevens- cd zijn want dan speelt die niet in je auto.

Ook moet je effe opletten of je autoradio MP3 kan afspelen.

Als je kiest voor audio-cd branden zal het altijd werken, voor MP3- cd zal je eerst moeten kijken of je auto-radio het MP3- formaat ondersteund.

Dit zijn de verschillende types cd/dvd die je kan branden in windows media player.

Cd.

U kunt een lege cd-r of cd-rw-schijf gebruiken om te branden met Media Player, afhankelijk van de typen verwisselbare opslag die worden ondersteund door uw cd-brander en het type schijf waaraan u de voorkeur geeft. Cd-rw-schijven kunnen niet door alle cd-spelers worden afgespeeld. U kunt met Media Player de volgende typen cd's branden:

Audio-cd. U kunt muziek-cd's branden in de standaard Red Book audio-indeling. Audio-cd's kunnen worden afgespeeld op de meeste computers en in (auto-)cd-spelers die cd-r- en cd-rw-schijven ondersteunen. U kunt een audio-cd branden met de bestandsindelingen WMA (Windows Media Audio), MP3 of WAV.

Gegevens-cd. Op een gegevens-cd, ook wel een media-cd genoemd, kunnen ongeveer 700 megabytes (MB) aan muziek- of videobestanden worden opgeslagen. Gegevens-cd's zijn ook nuttig om een back-up te maken van uw gegevensbestanden. Houd er echter rekening mee dat gegevens-cd's of bepaalde bestandstypen die op een gegevens-cd kunnen worden gebrand, niet door alle cd-spelers en computers kunnen worden afgespeeld.

Gegevens-dvd. Op een enkelzijdige gegevens-dvd met een enkele laag kunnen ongeveer 4,7 gigabytes (GB) aan muziek-, video- of gegevensbestanden worden opgeslagen. De opslagcapaciteit van een dvd wordt verdubbeld tot 9,4 GB wanneer u dubbelzijdige dvd's met een enkele laag of enkelzijdige dvd's met een dubbele laag gebruikt. Met dubbelzijdige dvd's met een dubbele laag wordt de opslagcapaciteit van de dvd verviervoudigd tot 18,8 GB.

Welk type beschrijfbare dvd u gebruikt, hangt af van uw dvd-brander. Met bepaalde dvd-branders kunnen alleen bepaalde typen beschrijfbare dvd's worden gebrand. Met sommige dvd-branders kunt u bijvoorbeeld alleen opnemen op een dvd+r of dvd+rw, of op een dvd-r of dvd-rw. Met andere dvd-branders kunt u echter op al deze typen beschrijfbare dvd's branden. Raadpleeg de handleiding bij uw dvd-brander om te bepalen welke typen dvd's kunnen worden gebrand door uw brander.

Zolang de dvd-brander deze typen schijven ondersteunt, kunt u in Media Player een dvd branden op een van de volgende typen beschrijfbare of herbeschrijfbare media: dvd+r, dvd+rw, dvd-r, dvd-rw en dvd+r met een dubbele laag. Branden naar dvd-ram-schijven wordt niet ondersteund door Media Player.

Het branden van dvd-audio- en dvd-videoschijven wordt niet ondersteund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.