Ga naar inhoud

Data Automatisch Kopiëren van tabblad A naar tabblad B


Cold

Aanbevolen berichten

Ik heb een excel file met daarin verschillende tabbladen. Op tabblad A download ik een grote hoeveelheid data uit een ander systeem via MS Querry. Nu wil ik graag een aantal kolommen automatisch overnemen van tabblad A op tabblad B.

Wanneer ik dit probeer door op tabblad B "=Tabblad A ..." in een cel te gebruiken doet dit vreemd aangezien de data op tabblad A in een soort tabel (door MS querry ?) lijkt te zitten.

Het probleem is dat ik ook geen voorbeeld kan posten. Is de vraag duidelijk ? Weet iemand raad om dit op te lossen ?

Ik gebruik excel 2007.

Thx

Cold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie, ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt (ofwel is mijn uitleg onduidelijk :-)).

Ik wil niet het volledige blad kopiëren. Ik wil een tabblad A en een tabblad B hebben. Tabbblad A werk ik bij via MS querry (alle data). Op tabblad B wil ik enkel bepaalde komommen overnemen van tabblad A om een overzichtelijk geheel te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vult tabblad A met de gegevens dmv de query.

Je selecteert op blad A de kolommen die je wil hebben (control toets indrukken en met muis klikken op de kolomhoofding)

Je gaat naar blad B en selcteer daar evenveel kolommen als op blad A.

Klik met rechter muisknop in een van de geselceteerde cellen.

Kies in het menu voor plakken speciaal (of speciaal plakken) en klik dan links onderaan op link plakken.

Ga opnieuw naar plakken speciaal, selecteer Formattering in het lijstje links boven en klik OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nader inzien is het niet opgelost.

Queryy updaten > link kopiëren > werk perfect ... Querry terug updaten (met bijvoorbeeld een andere datumperiode) en dan worden sommige lijnen niet meer juist overgenomen en komt er in de cellen #VERW te staan ...

Iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan gegevens in.

Maar blijkbaar worden er bij de verwijzingen op blad B bepaalde delen van blad A overgeslaan. Als ik naar de formules op blad B kijk, dan verspring de verwijzing van =DataA!A21, =DataA!A22, =DataA!A23 plots naar bijvoorbeeld =DataA!A32. Hiertussen staan dan de cellen met #VERW. Het lijkt erop dat het gedeelte dat gewijzigd is door de update van de querry niet correct word overgenomen uitgezonder de laatste rij want die is dan weer wel juist.

Heel vreemd. Ligt mss aan de querry instellingen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.