Ga naar inhoud

2e monitor blijft zwart


Moocker

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 monitors die ik graag zou aansluiten op mijn pc, maar één blijft zwart.

Hij detecteert maar 1 scherm, en altijd het scherm dat in het onderste connector gaatje van de videokaart zit. Als ik de schermen omwissel hetzelfde. Hij ziet alleen de monitor die in het onderste gaatje zit en de 2e niet. (m.a.w., de bovenste connector werkt niet)

In het config scherm kan ik kiezen om beeldscherm te dupliceren, uit te breiden, en bureaublad enkel weergeven op 1/2, maar het 2e scherm blijft zwart. In het begin komt er tevens op "No signal detected".

In CCC staan er 2 beeldschermen: één met een vraagteken (dat ik niet kan disablen, wegens de error "can't be disabled because it's the only display associated with the primary desktop"), en een ander met een "1" op.

Pc: Intel core I3 530, P7H55D-M PRO moederbord (AsusTek), 4Gb DDR3 (Kingston), Ati Radeon 5770, Windows 7 Ultimate

Monitor 1: Lisonic IIMJ7; TFT-LCD, 17"

Monitor 2: BenQ G900 Specifications - 19" LCD Monitor, Monitor

met UltraMon:

Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

2e beeldscherm blijft hetzelfde wazige icoontje, zelfs wanneer ik het enable en op toepassen klik.

Weet iemand wat het probleem is? En een eventuele oplossing? (Mss even openmaken? Zoja, hoe herken ik het en hoe is het te herstellen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zker bedankt voor de reacties, maar ...bah, nog altijd niks.

@ Clarkie: windows versie is windows 7 (zie mijn 1e post, onder "pc")

merci voor de links, enkele had ik zelf al eens doorgelezen voor ik op dit forum postte, maar niets heeft geholpen

Idem voor Dasle

Drivers zijn allemaal up-to-date, heb vrijwel alles gedaan wat je kan doen qua software, dus ik betwijfel of het hieraan ligt.

Ben hier echt eigenlijk een beetje zot aan 't worden; al de tijd die ik hierin al heb gestoken :P

Al verscheidene malen op detecteren gedrukt, bij verschillende instellingen, maar nog altijd niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dasle: laatste CCC versie een maand geleden al geupdated, drivers van videokaart zijn de nieuwste

ATI Radeon 5770

@Asus: yep

@clarkie: al meerdere keren geprobeerd (is bij bijna elk probleem stap 1...)

'k denk dat ik hem eens ga binnendoen in de pc-winkel... Tenzij iemand nog met een lumineus idee afkomt =) Dunno waarom het niet werkt, zou normaal gezien al lang een teken van leven gegeven moeten hebben.

EDIT: nochtans, als ik uitbreiden pak, kan ik mijn muis laten doorlopen - in het niets weliswaar - van het ene scherm naar het andere.

aangepast door Moocker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.