Ga naar inhoud

fotopresentatie op dvd branden en afspelen op dvdplayer + tv


emwee

Aanbevolen berichten

onlangs heb ik een fotopresentatie gemaakt met tekst en muziek met behulp van een aangekochte Magix-programma-cd: foto's op cd & dvd 8. én deze presentatie heb ik ook als "movie" opgeslagen én deze op dvd gebrand. deze kan blijkbaar enkel op pc worden afgespeeld.

nóg een andere fotopresentatie gemaakt met Moviemaker heb ik ook op dvd gebrand en ook deze kan niet worden bekeken op dvd-player, enkel op pc.

wat doe ik fout ? ik liet me wijsmaken dat ik in divx moet branden. hoe doe je dat ?

1 x gebruikte ik een dvd-rw en deze was ook niet afspeelbaar. ik zou die niet goed hebben afgesloten ? of vrijgegeven ? ik begrijp er niks van ! kunnen jullie mij helpen ?

ik zou nu weer een nieuwe fotopresentatie willen maken van een reis, maar weet niet meer hoe nog een goed resultaat te bekomen !

(ik werk op een laptop met windows 7)

alvast bedankt, gr. emwee

aangepast door emwee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je gewoon een gegevens-dvd gemaakt hebt en dat die daardoor niet afspeelt.

Ook moet je dvd afgesloten zijn om af te spelen.

DVD-rw kunnen soms problemen geven.

Kijk of je dvd-speler dvd-rw ondersteunt.

In je handleiding van je dvd-speler kan je zien welke bestandsformaten ondersteund worden en dus afgespeeld kunnen worden.

Hier vindt je de formaten die windows movie maker aankan.

Hoe je de cd/dvd moet branden om af te spelen lees je hier

Hier lees je er meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank voor uw goede raad :top:. stap voor stap heb ik deze gevolgd. resultaat: dvd is nu afspeelbaar op dvd-player ! ik heb een .wmv-bestand in DVD-maker als item toegevoegd en na aanpassing van enkele instellingen > gebrand ! :-) nu moet ik er alleen nog een muziekje proberen bij te voegen ! maar dat moest blijkbaar al gebeurd zijn in het .wmv-bestand, want het kan niet meer eens je in dvd-maker zit. enkel bij "diavoorstelling" kan je muziek toevoegen.

:hmpf:! de kleuren zijn wel minder goed op tv dan op pc ! kunnen deze worden aangepast voor tv ? of is dat een instelling van het scherm zelf ?

is het mogelijk om een reeds gebrande dvd-r, die niet op dvd-speler te bekijken was, nog te bewerken zodat deze wel afspeelbaar wordt ? (wrsch. niet, maar je weet nooit !)

gr. emwee :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit wordt o.a. bepaald door het type bestanden in welke mate je film gecomprimeerd wordt of naar welke extensie het wordt omgezet.

Ikzelf gebruik windows movie maker bijna niet.

In nero kan je de kwaliteit aanpassen, nadeel is dan wel dat de nodige bewerkingen bijna dubbel zo lang duren voor de film klaar is.

Een reeds gebrande dvd zal je niet meer kunnen aanpassen.

Hoogstwaarschijnlijk was je dvd gebrand als een gegevensschijf, daar kan je niks meer aan veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.