Ga naar inhoud

hebben jullie ook een beschijving voor formateren van hardeschijf


verschuur

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee die Windows.old zul je dan niet meer zien.

In feite is de map Windows.old een soort van backup van je eerdere installatie.

Je kunt in principe deze map veilig verwijderen maar als je het niet vertrouwt kun je alsnog opnieuw installeren.

Stuurprogramma's heb je reeds neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dasle

Een Windows Old komt er ENKEL als je een upgrade uitvoert vanuit een bestaande Windows versie en NIET als je de optie Aangepaste installatie selecteerd.

Bij een aangepaste installatie maakt het niet veel uit of je al dan niet formateerd of niet want de installatie overschrijft toch de oude versie.

Het is voldoende om de HD/Partitie te selecteren waar de oude windows op staat en dan op volgende te klikken en dan doet de installatie dvd van windows de rest.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Windows Old komt er ENKEL als je een upgrade uitvoert vanuit een bestaande Windows versie en NIET als je de optie Aangepaste installatie selecteerd.

Dacht dat het ook gebeurde als je een Windows installatie overschrijft.

Ik kies altijd om de partitie te verwijderen voor ik op volgende klik.

Maar de eerste instal van Windows 7 op een test pc is aan het lopen, ik geloof jullie op je woord ;-) maar dat je niet hoefde te formatteren wist ik niet. Nooit geprobeerd eigenlijk :dong:

Uiteindelijk komt het op het zelfde neer maar ik houd jullie op de hoogte

Zal vanavond effe 3 x Windows 7 instals doorvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De map Windows.old krijg je altijd als je een bestaande Windows versie gaat overschrijven. Je kan die in een later stadium wel verwijderen maar dan moet je uw toevucht nemen tot speciale programma's. Die gewoon verwijderen gaat niet omdat je eerst de machtigingen en eigendomsrechten moet kunnen aanpassen.

Een echte "clean install" doe je door op te starten (=booten) met de DVD van Windows 7. Tijdens het begin van de installatieprocedure kan je de bestaande partities verwijderen, dan ben je 100% zeker dat alles weg is. Vervolgens geef je dan aan dat je wil installeren op de niet gepartioneerde of vrije ruimte. Je kiest de volledige ruimte, het formatteren gebeurt dan automatisch.

Op de meeste pc's heb je dan ook geen problemen meer met drivers omdat Windows 7 bijna alles zelf in huis heeft.

Succes,

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

De map Windows.old krijg je altijd als je een bestaande Windows versie gaat overschrijven.

idd dat dacht ik me ook te herinneren maar heb het voor alle zekerheid even gecheckt.

De map Windows.old wordt aangemaakt bij een upgrade vanuit Windows.

De map Windows.old wordt ook aangemaakt als je een install doet en niet kiest om de partitie te verwijderen of te formatteren.

Heb 3 keer een installatie uitgevoerd

1 - clean install met als gebruiker Jean-Pierre.

2 - install zonder de partitie te verwijderen of te formatteren met Dasle als gebruiker.

3 - install en hier gekozen om de partitie te formatteren met Kurtt als gebruiker.

Resultaat;

Jean-Pierre C - schijf 6.65GB in gebruik

Dasle C - schijf 11.4GB in gebruik > Windows.old

Kurtt C - schijf 6.65GB in gebruik > enkele files meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip:

Als je een PC van de hand doet en je gaat een format dan en of een clean install is dat niet voldoende om je bestanden definitief te verwijderen.

Met speciale software kan er nog heel wat terug gevonden worden.

Wis dan je harde schijf eerst met software zoals Diskwipe of Dban.

Overschrijf je schijf toch minstens 3X.

Installeer dan pas je windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.