Ga naar inhoud

Schijf met Windows op formatteren


Fredman

Aanbevolen berichten

Ik wil dus graag mijn C-schijf (waar windows 7 op staat) formatteren. Ik heb een opstartdiskette en weet dat ik zo windows 7 kan herinstalleren, maar ik zou toch graag eens de hele c-schijf schoonvegen voor ik er terug windows op zet.

Vroeger met Windows XP stak ik de CD in en als je dan koos om windows op een bepaalde schijf te installeren, kon je die dan ook eerst formatteren. Dat gaat niet met die opstartdiskette van windows 7....

Ik heb al verschillende programma's geprobeerd (zoals Acronis disk director), maar het formatteren is dat niet mogelijk in de testversie. Dit moet toch kunnen lukken zonder dat ik geld moet uitgeven aan een bepaald programma.

Graag hulp :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen opstartdiskette nodig om windows 7 te installeren.

Gewoon de dvd erin en beginnen.

Bij deze handleiding staat hoe je moet formateren tijdens het installeren.

Wilt je toch een aparte programma hebben om te formateren dan kan je met Gparted.

Je brand de image iso op cd of dvd

Start de computer op met de cd.

Met de rechtermuisknop kan je elke partitie formateren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vroeger deed GParted raar bij mij, maar nu lijkt het te lukken.

Maar je weet zeker dat je met een recoverycd ook formateert? Want dat zie ik dus nergens staan, daarmee dat ik dacht dat het gewoon "overschreef".

Ik heb zo'n cd gemaakt via een icoontje op mijn desktop. Het zijn in totaal 4 dvd's en als ik het via die weg terug installeer dan is mijn windows terug zoals op de eerste dag toen ik mijn laptop kocht. Das toch een recovery cd dan of ben ik mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk bedoeld je dit

Fabrieken geven ook recovery cd en dat betekend dat je alles kan terug zetten zoals je gekocht had.

In dat geval wordt de partitie aangemaakt, geformateerd en de image terug gezet.

Bij acer of nog andere merken moet je zelf aanmaken maar het principe is hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste dat stegisoft aanhaalt in bericht 6 is een herstelschijf, die moet je niet gebruiken als je terug naar fabrieksinstellingen wil gaan.

Wel die tweede mogelijkheid in bericht 6 die recovery-dvd's waar je het over hebt, het terug zetten naar fabrieksinstellingen dat moet je gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.