Ga naar inhoud

Bios post duurt lang!!


Aanbevolen berichten

Wel ik heb een probleempje.

Als ik mijn powerknop indruk duurt het ruim 20 seconden eer de befaamde BIEP komt.

Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?

Bios update heb ik reeds uitgevoerd en bied geen verbetering helaas.

Totale opstart tijd is een kleine 50Sec wat mij niet zo slecht lijkt uiteraard (kan beter gezien mijn PC Specificaties!!!!).;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik mijn powerknop indruk duurt het ruim 20 seconden eer de befaamde BIEP komt.

Dat is wel erg lang :hmmmm: en waarschijnlijk heb je dit probleem niet van in het begin.

Het gaat misschien mis bij het initialiseren van je hardware.

Bios update heb ik reeds uitgevoerd en bied geen verbetering helaas.

Heb je al eens opgestart met enkel de nodige hardware, HD waar je OS op staat.

Verwijder eens alle andere hardware zoals Extra HD's, externe HD's, cardreaders, CD/DVD stations en eventueel diverse geheugen latten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij duurt het ook 15 seconden. Met de nieuwe breedbeeldschermen verschijnt er pas na 6 seconden ofzo tekst op het scherm. Is dat normaal?

Dat is dan waarschijnlijk een koude start als de pc enige tijd heeft uitgestaan of heb je dit ook bij een reboot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen geen enkel extern toestel is aangekoppeld op de pc als ik opstart.

Net even de test uitgevoerd met het afkoppelen van de interne stations maar ook dan duurt het even lang.

Heb dan gebruik gemaakt van de MemTest van het moederbord zelf en ook dat is OK.

Ik heb ook Kurtt zijn test uitgevoerd en een oud scherm aangekoppeld maar ook dat bied geen enkele verbetering.

Zou de post selftest eens willen uitschakelen maar vind de instelling niet zo direkt terug !!!!

Grafische kaart kan ik zo niet even vervangen bij gebrek aan een vervang kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.