Ga naar inhoud

Bios post duurt lang!!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Overweeg al een tijdje om een HighEnd bordje aan te schaffen maar weet niet zo goed welk!!!

Nu het kan best zijn dat het eigen is aan het bord maar zou er toch het fijne van willen weten en dan meer bepaald of het al dan niet NORMAAL is.

Op het net vind ik er niet bepaald iets van terug toch niet dat wat ik ondervind!!

Heb net mailtje gestuurd naar Alternate met dezelfde vraag als in startpost dus nu even zien wat zij te melden hebben.

Zou ook Asus willen contacteren via mail maar dat is in het Engels te doen helaas en die taal schrijf ik niet bijzonder goed dus dat is geen optie.:D

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een AMI Bios.

Als ik mijn pc opzet, dan gebeurt hetvolgende:

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "HDMI2" (2 seconden)

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "Analog" (1 seconde)

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "HDMI1" (6 seconden)

- krijg in linkerbovenboek de tekst "Analog" (5 seconden)

Dus 14 seconden alvorens de echte opstarten begint.

Je moet ook eens kijken naar je BIOS. En onderstaande instellingen overnemen:

Ga naar het tabje BOOT. Kies Boot Settings Configuration.

- De POST (Power On Self Test) wordt uitgeschakeld, als je "Quick Boot" op Enabled zet. (staat standaard op enabled denk ik)

- Full Screen Logo: Disabled (wil zeggen dat er geen logo getoond wordt van de bios tijdens opst.)

- Wait for F1 if error: Enabled

- Hit Del Message Display: Enabled

- Add On Rom Display Mode: Force Bios (had dit ook eens op KeepCurrent gezet, en beetje snelheidswinst)

Ga ook eens naar het tabje Advanced

En kies dan CPU Configuration.

Max. CPUID Value Limit moet op Disable staan.

Ik heb even op standaardwaarden ("default values") gezet, en dan zijn het 13 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok even een update.

Zo juist wat test uitgevoerd.

Andere grafische kaart resulteert in een nog langere boot namelijk 25 sec eer de biep te horen is.

Geheugen uitgehaald en 1 voor 1 getest,resultaat.

1 latje en systeem boot niet meer

2 latjes in duallchannel en systeem boot niet meer

3 latjes en systeem boot nog steeds niet

Enkel met 4 latjes boot de pc terug door met het reeds in eerste post gemelde 20sec tot de biep toon.

Wie o wie kan me zeggen wat hier aan de hand is want zelf weet ik het niet meer !!!!:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jean-Pierre:

Krijg je ook tekstmeldingen in de linkerbovenhoek tijdens het opstarten? Of blijft het scherm 20 seconden zwart?

Krijg jij ook deze meldingen of helemaal niets?

Direct na het inschakelen van de pc:

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "HDMI2" op het scherm (gedurende 2 seconden)

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "Analog" op het scherm (gedurende 1 seconde)

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "HDMI1" op het scherm (gedurende 6 seconden)

- krijg in linkerbovenboek de tekst "Analog" op het scherm (gedurende 5 seconden)

Misschien ligt het bij u ook aan een soort kabel die je moet vervangen die die omzettingen dan niet meer moet doen tijdens het opstarten?? Het is maar een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ik heb enkel een zwart scherm te zien en mijn scherm is rechtstreeks met een DVI kabel verbonden op de DVI poort van me grafische kaart.

Meer en meer geraak ik overtuigd dat er iets grondig mis is met het moederbord zelf.

Heb een mailtje gestuurd naar Asus en verblijf in blijde verwachting op een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.