Ga naar inhoud

Bios post duurt lang!!


Aanbevolen berichten

Jean-Pierre in bericht 15 geef je aan dat je systeem met 1,2, of 3 geheugen latjes niet opstart.

Je systeem zou moeten kunnen opstarten met één geheugen latje maar dan zal dit in één bepaald geheugenslot moeten wat je kunt terug vinden in je moederbord manual.

Staat het geheugen op de compatibiliteits lijst van je moederbord?

Nu denk ik dat met Kingston geheugen zelden problemen zijn, maar je weet maar nooit.

Als je opstart zonder geheugen in je pc duurt het dan nog steeds zo lang voor dat je de biep hoort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb reeds alle bankjes getest maar geen van al werkt met 1 module.

Geheugen komt inderdaad niet voor in de lijst maar dat gebeurt echter wel vaker is me reeds verteld.

Dat laatste zou ik nog eens kunnen testen om te kijken of de biep dan sneller komt en dat zullen uiteraard wel meerdere biepjes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb reeds alle bankjes getest maar geen van al werkt met 1 module.

Geheugen komt inderdaad niet voor in de lijst maar dat gebeurt echter wel vaker is me reeds verteld.

Raar idd dat één geheugenlatje niet werkt :dong:

En als het geheugen niet in de lijst voorkomt levert in de praktijk weinig of zelden problemen op.

Dat laatste zou ik nog eens kunnen testen om te kijken of de biep dan sneller komt en dat zullen uiteraard wel meerdere biepjes zijn.

Ja als het dan vlugger zo gaan kun je al weer het één en ander uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaad is geschied en heb me gewoon nieuw bordje besteld zo net.

Meer bepaald deze MSI daar de OCGenie mooi samengaat met mijn i7 875K en JA ik heb de QVL nagekeken en daar komt wel degelijk mijn geheugen in voor.

Asus bord stuur ik naar Alternate na overleg en gepaste actie zal ondernomen worden hebben ze mij verzekerd.

Ik heb heel veel geduld maar als het om mijn eigen PC gaat dan is dat een stuk minder helaas,het moet werken zoals het hoort en anders vliegt het de deur uit.:D

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een AMI Bios.

Als ik mijn pc opzet, dan gebeurt hetvolgende:

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "HDMI2" (2 seconden)

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "Analog" (1 seconde)

- krijg in linkerbovenhoek de tekst "HDMI1" (6 seconden)

- krijg in linkerbovenboek de tekst "Analog" (5 seconden)

Dus 14 seconden alvorens de echte opstarten begint.

Nu weet ik waaraan dit lag! Vanaf mijn beeldscherm vertrok een HDMI kabel naar mijn grafische kaart. Maar dat 'uiteinde' van die kabel aan mijn grafische kaart was een DVI kabel. Ik heb nu een kabel gekocht die langs beide kanten HDMI is, en mijn grafische kaart ondersteund ook HDMI dus van HDMI naar HDMI, en nu krijg ik direct de BIOS info als ik de pc opstart. Dus niet meer van HDMI naar DVI maar van HDMI (beeldscherm) naar HDMI (grafische kaart). aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.