Ga naar inhoud

Windows 7: kan op bureaublad geen nieuwe map of snelkoppeling maken!


rachid

Aanbevolen berichten

Hey hallo,

Ik heb een vraag ivm een probleem met Windows 7 Home Basic.

Normaal gezien kan je vanuit je bureaublad -> rechtermuisklikken -> en dan kiezen voor nieuw en dan kan je kiezen voor nieuw map of snelkoppeling, etc...

Bij mij geeft hij dus op bureaublad ook nieuw en dan is alles leeg, dus met andere woorden ik kan geen nieuwe map, of worddocument, snelkoppeling, etc aanmaken via bureaublad. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb ook een tweede vraag:

je kan normaal gezien ook een map, programma, of snelkoppeling vastmaken aan je taakbalk zodat je deze gewoon onmiddellijk kunt aanklikken in plaats van via de menu start te gaan. Ook hier lukt dit niet. Ik heb bijvoorbeeld mozilla genomen, naar de bestandslocatie geweest, rechtermuisklik gedaan, en vastmaken aan taakbalk, maar dan doet hij het niet, iemand enig idee hoe dat ik dit ook kan oplossen?

alvast bedankt voor alle reacties

groeten

Rachid

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey kweezie wabbit,

ik heb uw raad even opgevolgd,

1. als ik naar de map bureaublad blader in mijn profiel kan ik geen map aanmaken via rechtermuisklik, ik kan dit wel doen door op nieuwe map te klikken bovenaan in de menubalk

mocht dit kunnen in bureaublad dan had ik een probleem minder

2. heb een snelkoppeling gemaakt van mozilla firefox op bureaublad of icoontje gekopieerd naar bureaublad, maar als ik rechtermuisklik doe dan kan ik wel kiezen voor vastmaken aan taakbalk, maar er gebeurt dan niets,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij geeft hij dus op bureaublad ook nieuw en dan is alles leeg
Wat bedoel je hiermee? Want zoals je het nu formuleert, is het nogal vaag.:hmmmm:

1. Krijg je toch heel vlug het snelmenu te zien van het submenu Nieuw? Dus flapt het submenu van Nieuw open?

2. Krijg je bij de snelkoppeling van Firefox links onderaan een pijltje?

post-484-1417704363,6105_thumb.png

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ivm vraag 1: als ik op bureaublad kies voor rechtermuisklik dan dan krijg ik nieuw en normaal gezien verschijnt dan ook een menu met bvb map,snelkoppeling,word-document, etc, etc

maar bij mij is dit gewoon leeg, ik krijg dus nieuw - en melding leeg, (in t grijs) dus je kan er niet op klikken

vraag 2: ik heb geen echte snelkoppeling want ik kan deze niet aanmaken via bureaublad, wat heb ik wel gedaan? ik ben naar locatie geweest van mozilla firefox, en heb de icoon gekopieerd en geplakt op bureaublad

als ik dan rechtermuisklik doe en kies voor vastmaken aan taakbalk dan gebeurt er niets, maar de bewerking kan ik wel doen, alleen zie ik geen resultaat op mijn taakbalk

---------- Post toegevoegd om 16:59 ---------- Vorige post was om 16:57 ----------

geen pijltje op icoon van firefox

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben naar locatie geweest van mozilla firefox, en heb de icoon gekopieerd en geplakt op bureaublad

als ik dan rechtermuisklik doe en kies voor vastmaken aan taakbalk dan gebeurt er niets, maar de bewerking kan ik wel doen, alleen zie ik geen resultaat op mijn taakbalk

Om een snelkoppeling te maken, mag u firefox.exe niet zomaar kopieren en plakken. U moet rechtsklikken op firefox.exe en dan slepen naar je bureuablad en dan kiezen voor "Hier snelkoppeling maken".

Komt er dan zo'n pijltje in de linkerhoek? Zoja, dan is de snelkoppeling gelukt. Probeer dan nog eens om het aan de taakbalk vast te hangen.

post-484-1417704363,6525_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb rechtgeklikt op de firefox (.exe) en gekozen voor snelkoppeling maken, uiteindelijk heb ik dus nu een firefox snelkoppeling op mijn bureaublad. Het heeft wel geen pijltje zoals dat vaak bij een snelkoppeling is, maar het heet wel firefox - snelkoppeling en als ik er op dubbelklik dan gaat de browser open van firefox.

het probleem dat ik via bureaublad onmiddellijk een snelkoppeling of een nieuwe map, enz via rechtermuisklik kan aanmaken, blijft echter wel bestaan. Ik vind het ook heel raar.

Een vraagje; ik had ergens gelezen dat je dit kan oplossen door een aanpassing aan de registers, maar de persoon die dit aangaf, zei er wel bij dat de risico's voor hem nog niet gekend zijn, dus toch geen goed idee neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje; ik had ergens gelezen dat je dit kan oplossen door een aanpassing aan de registers, maar de persoon die dit aangaf, zei er wel bij dat de risico's voor hem nog niet gekend zijn, dus toch geen goed idee neem ik aan?

Heb je daar nog een linkje naartoe?

Dan kan ik eens kijken wat er juist verteld word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je probleem met de taakbalk, je taakbalk is misschien niet juist ingesteld.

Open Eigenschappen van Taakbalk en menu Start door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Vormgeving en persoonlijke instellingen en Taakbalk en menu Start.

Of klik met de rechtermuisknop op de taakbalk en kies daar eigenschappen.

Kies het tabblad taakbalk.

Kijk daar de instellingen na.

post-23245-1417704364,7118_thumb.png

ook kan je daar het volgende aanklikken: Hoe kan ik de taakbalk aanpassen? Klik daar maar eens op.

Je krijgt allerlei info over het verbergen en terug zetten van de taakbalk.

post-23245-1417704364,7461_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.