Ga naar inhoud

Oude Packard Bell pc start niet op via de cd rom....


Aanbevolen berichten

Ik heb een ca 15 jaar oude Packard Bell pc die aangeeft dat mijn windows xp niet legaal zou zijn....

Nu wil ik er een goeie legale versie van windows xp of linux unbuntu opzetten, maar wat ik ook doe, hij start niet op via de cd rom....

In de bios heb ik de 1e en 2e op cd rom gezet, maar hij blijft gewoon windows normaal opstarten, zodat ik de versie niet meer legaal kan maken en veel sites geblokkeerd worden door windows....

Hoe kan ik dit oplossen?

Mijn kennis van de bios reikt niet heel erg ver, dus graag stapsgewijs aangeven wat ik het beste kan doen of welke instellingen ik mag en kan veranderen aub....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal krijg je deze melding ook Clarkie, maar op deze pc blijft die melding dus achterwege en heb ik die mogelijkheid dus niet....Je ziet wel even een zwart scherm met een knipperend streepje en ook hier reageert hij dan niet als ik wat toetsen indruk....Had idd gehoopt dat dat wel zou werken maar helaas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De windows xp is gebrand door een origineel pc bedrijf dat mijn pc's onderhoud en me helpt bij problemen als ik er zelf niet uitkom en die van unbuntu heb ik zelf gedownload en gebrand via de unbuntu site en werken beide individueel prima op mijn andere pc's....Ook de windows versie werkt prima op de andere pc, alleen heb ze nog nooit naast elkaar op 1 pc gezet en dat wilde ik nu graag proberen zelf te doen....Ook heb ik nog een windows 7 versie liggen en ook die kan ik evt gebruiken hiervoor, deze is door hetzelfde bedrijf gebrand op cd....Maar welke cd ik ook gebruik, hij leest op de een of andere manier mijn cd rom niet....

Dit bedrijf helpt me al ruim 6 jaar naar volle tevredenheid....

aangepast door Sjeeltje100
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn wel installatie cd's, op mijn andere pc's zijn ze prima geinstalleerd en werken ze ook goed....

Deze pc is alleen al jaren buiten gebruik en ik wil hem graag als reserve pc up to date maken, zodat ik een goeie reserve heb mocht er 1 van de andere uitvallen....Ik ben chronisch ziek en heb een slaapstoornis waardoor ik weinig slaap en het is mijn contact met de buitenwereld, daarom heb ik er in de woonkamer 1 staan en in de slaapkamer 1....

Die in de woonkamer stond heeft een muisprobleem (daarvan heb ik net een nieuwe discussie gestart) en daarom heb ik nu even zolang dit oudje in gebruik....Maar werkt dus niet echt heel goed meer doordat hij aangeeft dat de windows versie illegaal is....

Ik kan hier ook geen verkenner op vinden en bij mijn computer kan ik de cd rom ook niet terug zien, terwijl er wel een brander en een gewone cd rom standaard zijn ingebouwd....Kan daar wel de floppy disk terug zien....

Hopelijk kun je iets met deze informatie doen en mocht je meer willen weten, dan hoor ik dat graag van je....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjeeltje100,

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo komen we meer over je hardware te weten.

Kun je het type van je Packard Bell pc even hier neerzetten zodat ik het type BIOS kan proberen op te zoeken.

Kun je vanuit Windows wel gewoon cd's openen en verkennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een Packard Bell iMedia....Ik kan vanuit windows wel cd's openen en ook installeren....Heb toevallig gisteren mijn printer net geinstalleerd vanuit de cd rom en mijn webcam, dat is allemaal prima gelukt....

Ik heb speccy net gedownload maar als vraag om een publish snapshot geeft ie aan dat ie geen contact met de server kan maken....

Dus helaas kan ik de link hier niet bijvoegen....Kan ik dit nog op een andere manier proberen of kan ik de informatie die ik op het scherm in speccy zie kopieeren en hier toevoegen aan mijn bericht?

aangepast door Sjeeltje100
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.