Ga naar inhoud

Downloaden van software


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik speel graag met Flight Simulator MS-FS2004zoals zovele would-be piloten over heel de wereld verspreid.

Om mijn eigen flightsim-programma uit te breiden ga ik wel eens software-bestanden downloaden op verschillende plaatsen. Meetsal zijn het websites die speciaal zijn ingericht om software van makers van heel de wereld te verdelen, gratis dan wel, want die makers delen graag hun werkjes met andere van die FS-piloten.

Zo ga ik onder andere regelmaticg downloaden bij www.flightsim.com en ook nogal eens bij www.avsim.com

Nu, van de eerste gaat dat dus gwoon zonder meer, een bestand aanklikken en de download start en verloopt heel vlot.

Maar bij die tweede krijg ik telkens een gele band bovenaan het venster van de browser, en daar staat dan een verwittiging dat het downloaden uit veiligheidsredenen geblokkeerd is, en dan moet ik op die gele band klikken en daarna aanklikken dat ik toch wil downloaden. Maar dat is dus iedere maal zo, en soms is dat wel eens vervelend.

Nu vraag ik me af....

Waarom krijg ik bij die eerste géén gele band met verwittiging, en bij die tweede wél? Die beide sites zijn nochtans gewoon aan elkaar gelijk, ze leveren alle twee bestanden die kunnen/mogen gedownload worden? Ze verschillen alleen in voorkomen maar hebben verder dezelfde funktie en doel...

Hoe kan ik voorkomen dat ik telkens die gele band bovenaan moet aanklikken?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen en vrolijke Pasen..... haha!

Ja natuurlijk, ik ken die beveiliging wel, ik werk al sinds het verschijnen van XP met die browser IE6 die erbij is, en zie die gele band ook wel eens bij andere sites, en ik versta ook de reden waarom MS zoiets inbouwt, maar....

Mijn vraag is dan eigenlijk hoe ik dat kan uitschakelen, dat ik voor die welbepaalde site, die ik zeer goed ken en volledig vertrouw, en waar ik sinds véle jaren dikwijls frequenteer, en waar ik regelmatig volledig betrouwbare bestanden kom downloaden ( de siteeigenaar zelf waakt er over dat er geen spyware of wat dan ook te vinden is ), hoe kan ik voorkomen dat ik telkens die gele band moet aanklikken alvorens te kunnen downloaden? Op een of andere manier moet men die site toch kunnen aangeven als volledig betrouwbaar zodat die gelke band niet meer verschijnt, net zoals voor die eerste van de twee sites die ik opgegeven heb....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op extra / internetoptie

Klik op tab beveiligen

Je ziet daar icoontje vertrouwbaar website en je klik daarop en dan op knopje website en geeft de website op.

Klik op OK

Eventueel doch ik raad het ten zeerste af is nu op de beveiligingschuifbalk helemaal naar onder te brengen.

Maar doe eerst de eerste deel en sluit internet explorer en start het op en test het of het voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat inderdaad aanpassen.

Als je in IE naar internetopties gaat daar klik je op het tabblad beveiliging.

Ga naar vertrouwde websites.

Voeg daar je website in door op de knop websites te klikken.

Je kan nog instellingen veranderen door te klikken op aangepast niveau.

in dat volgende venster kan je instellen of je eerst een verwittiging krijgt voor de download of niet.

Klik nog op OK.

post-23245-1417704390,3492_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Het blijkt daar niet zo goed te lukken...

Mag ik vragen....

Ga even naar AVSIM Online - Flight Simulation, Flightsim, flight sim, flight simulator, fsx, fs10 en klik daar dan op "File Library".... Dat is de plaats waar mensen van over de hele wereld komen bestanden downloaden voor gebruik in hun Flight Simulator.

Wanneer je daar aankomt klik dan op "What's new"... en dan bekom je een lange lijst met allemaal bestanden die beschikbaar staan voor iedereen, telkens in bladzijden van 10 stuks.

Uiterst rechts telkens staat een download-knop. Als ik daarop klik krijg ik, en nadat ik deed wat jullie zegden, nog steeds die gele balk en moet ik kiezen om te kunnen downloaden.

Ik vind dit totaal overbodig, ik wil daarvan weg, die gele balk mag niet meer verschijnen.... De download moet direkt beginnen zoals dat ook op andere gelijkaardiuge websites gebeurt.

En zelfs al heb ik "Vertrouwde websites" aangeklikt op het venster "Beveiliging", en al heb ik het verwittigen bij download uitgeschakeld, toch blijft die gele balk komen....

Moet ik nog wat anders doen ook misschien?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Kan wel kloppen....

Het is niet meer avsim.com maar library.avsim.net ....

Dus ik heb die library.avsim.net ook ingevuld bij de vertrouwelijke websites ... Maar nee hoor!

Schijnt niet te helpen....

Ik kan je eventueel mijn login geven, via aparte email bijvoorbeeld, dan kan je zelf even nakijken wat er fout gaat... Laat me weten aub.

Greetz

Jive1

AVSIM Library

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.