Ga naar inhoud

verwijderen van internet


t.vanos

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, als ik mijn naam intik op internet, verschijnt er een artikel uit de NRC van lang geleden, waarin mijn naam voorkomt. Ik zou dit willen verwijderen. De NRC kan / wil dit niet doen. Kan ik mijn naam blokkeren voor Internet? Groeten Thea

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NRC kan / wil dit niet doen
Deze is volgens mij VERPLICHT om uw naam te verwijderen als jij dat wil. Als ze zeggen dat ze het niet "kunnen" is dit complete onzin.

Als deze weigert uw naam te verwijderen, kunt u klacht indienen bij de privacy commissie.

De belgische versie vindt u hier: Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer

Ik zou zeggen, vul het online contactformulier op die website in, met vermelding van de website die weigert uw naam te verwijderen. Deze zullen vervolgens de bewuste website contacteren en dan zullen ze wel anders piepen ! ;-)

Wat je ook kan doen is de bewuste website contacteren en zeggen dat je de privacy commissie gaat contacteren als de naam niet verwijderd wordt.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kurtt, Hun reactie komt neer op het volgende. Het artikel is afgedrukt in de krant. Dat kunnen we niet meer ongedaan maken. Zal het precies even nazoeken wat ze schrijven. Ik denk dat het zes jaar geleden is. Dus die krant is nergens meer voorhanden. Maar het artikel staat nog steeds op internet. Maar ik dacht dat er ook een manier was om te voorkomen, dat als men je naam intikt er dan informatie komt. Groeten Thea

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat dit toch wel duidelijk zijn.

Zelfs als NRC uw naam zou verwijderen zal het altijd op internet te zien blijven.

Zoek iets op internet en klik dan op cache en je ziet zeer oude webpagina die Google zelf bewaard.

Privacy op internet bestaat gewoon weg niet.

Zelfs mijn website die al 15 jaar niet meer bestaat is nog te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.