Ga naar inhoud

Vastlopen van HP TouchSmart 300PC


JacquesOT

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten, maar ook dikwijls tijdens gebruik loopt de computer vast. Er veschijnen rode streepjes op het scherm met een piepgeluid. Kan allen met "aanknop" de computer uitzetten. Bij opnieuw opstarten veschijnt een keuzescherm (opstarten met herstelpunt of normaal opstarten) Na het maken van de keuze (probleem oplossen met herstelpunt) start de computer weer. Maar het probleem is niet verholpen en komt nog regelmatig voor. De PC is 4 maanden oud. Ik heb 2 jr garantie

Ik heb een foto van het scherm naar HP-helpdesk gezonden, maar men komt er kennelijk niet uit, of men draait om de pot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een overzicht van de aanwezige hardware.

Geef tevens het model en modelnummer van je HP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Model naam: 300-1025be; Prod nr: VN308AA-UUG; Softwarebuild: 94WEv6PrA4; Serienr: 3CR94501DW

Bijgaand de gevraagde info middels speccy zie bijgevoegde bestanden:

PC Helpforum moderator bericht:
Bijlage verwijderd om de reden die Asus aangeeft in bericht 5

http://speccy.piriform.com/results/lO2A8whjb0CythcNAgJRJ5q

aangepast door JacquesOT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi JacquesOT,

Sinds wanneer zijn de problemen begonnen, vrij recent na de aankoop van je HP TouchSmart rond 17 december of een tijd later?

Rode streepjes op het scherm en een bieptoon kan duiden op een tekortkoming aan je grafische kaart.

Ik zie wel in het logje van Speccy dat Service Pack 1 voor Windows 7 op 3 data geïnstalleerd is :hmmmm:

Op 23/02 , 24/02 , en op 25/02, is hier een bepaalde reden voor?

Is het updaten naar Service Pack 1 merdere keren mislukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dasle,

Problemen inderdaad al vrij recent na de aankoop opgetreden. Toen ter controle aan de geautoriseerde HP-dealer aangeboden. Zij hebben geen onvolkomenheden geconstateerd.

Service Pack 1 voor Windows 7: updates op 23 en 24/02 mislukt en op 25/02 geannuleerd (bleef maar duren). Er zit standaard een ATI Radeon HD 3200 Graphics-kaart in.

Voor volledige informatie: ik gebruik nooit de Touch functie (muis werkt sneller)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gedachte is dat er met de hardware iets scheelt. Het kan een kleinigheid zijn maar dat is moeilijk op voorhand te beoordelen.

Het lijkt mij het best daar je pc zo goed als nieuw is en je over 2 jaar garantie beschikt dat we beter niet aan de gang gaan met het controleren van je hardware.

Hier zal de pc voor open moeten en dan vervalt in de meeste gevallen je aanspraak op garantie van de fabrikant.

Veelal is de behuizing voorzien van zegel(s) waaraan ze kunnen nagaan of de pc opengemaakt is, als ze dit constateren zit jij met een groot probleem daar HP dan niet meer zal instaan voor de garantie en alle gevolgen van dien.

Problemen inderdaad al vrij recent na de aankoop opgetreden. Toen ter controle aan de geautoriseerde HP-dealer aangeboden. Zij hebben geen onvolkomenheden geconstateerd.

Ja idd heb dat ook wel eens, als het bij de reparatiedienst is werkt het meestal zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.