Ga naar inhoud

Epson printer/scanner SX115


Gast canyon

Aanbevolen berichten

RMA staat voor Return Material (Merchandise) Authorization.

Het is dus een toelatingsnummer om defecte hardware tijdens de garantieperiode mogen terug te sturen.

Dit betekent dus dat je inderdaad eerst contact moet opnemen met de leverancier / fabrikant, je dient bij hem melding / omschrijving te maken van het mankement. Er worden een aantal basic gegevens opgevraagd : merk, type, serienummer, enz.

Wanneer de leverancier je een RMA-nummer toekent, zet hij eigenlijk 'het licht op groen' voor een mogelijke herstelling / vervanging onder garantie. Eens je het RMA-nummer kent mag je het toestel opsturen. Defecte hardware die opgestuurd wordt zonder RMA-nummer wordt gewoon teruggestuurd naar de verzender.

Hou er rekening mee dat de standaardgarantie in België 2 jaar bedraagt, maar dat sommige hardwarefabrikanten 'verder' gaan dan die 2 jaar (langere tijd bedoel ik dus) wanneer je rechtstreeks met de fabrikant contact opneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik moest toch vele mails verzenden aan Printershop.be voor ze mij dan toch de nodige email wilden toesturen met de benodigde formulieren om mijn garantie toe te staan en de printer te kunnen opsturen,bij mijn laatste email dreigde ik om klacht in te dienen bij de daarvoor bemachtigde instantie.Pas na deze email bleek alles sneller te gaan.Eerst moest ik voor de garantievoorwaarden contact opnemen met Epson.be,waar zij me dan weer naar Printershop door verwezen omdat Epson alleen garantie geeft tijdens het eerste jaar van gebruik.Het tweede jaar is dus voor Printershop.Intussen is de printer bij hen en nu maar hopen op een voor mij goede en spoedige oplossing.Ik hou jullie op de hoogte.Mvg,Chris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hello,

Nadat ik de benodigde email(voor RMA)ontving heb ik de printer kosteloos kunnen opsturen waarna Printershop mij liet weten dat ik een nieuwe printer mocht bestellen ter waarde van mijn vorige aankoopbedrag.Mijn Epson bleek niet meer te herstellen.

Ik heb gekozen voor de Canon Pixma MP280.Hopelijk deze keer meer geluk.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt om de afloop nog mee te delen.

Alles is dan toch goed afgelopen.

Geen kosten voor transport en een nieuwe printer.

Ikzelf heb al jaren het merk canon, ben er heel tevreden van.

Maar ja zelfs bij het beste merk kan wel eens iets fout gaan.

Veel succes met je nieuwe printer.

Dan sluiten we dit topic netjes af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.