Ga naar inhoud

Geheugen verwisselt, nu kan ik de pc niet meer aan zetten!


Aanbevolen berichten

Ja, ik heb een Windows XP installatie cd tot mijn beschikking.

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem; als ik de stroom eraf haal voor een minuut en daarna opstart, dan krijg ik de melding dat Windows niet normaal op kan starten en of ik de veilige modus in wil; geen enkele optie werkt. Ik hoor van veel dat ik de BIOS moet flashen, van anderen juist niet; net als het wel-of niet herinstalleren of herstellen van Windows XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, ik heb een Windows XP installatie cd tot mijn beschikking.

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem; als ik de stroom eraf haal voor een minuut en daarna opstart, dan krijg ik de melding dat Windows niet normaal op kan starten en of ik de veilige modus in wil; geen enkele optie werkt. Ik hoor van veel dat ik de BIOS moet flashen, van anderen juist niet; net als het wel-of niet herinstalleren of herstellen van Windows XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg je Windows XP cd in je cd/dvd-station

Stel je BIOS zo in dat je cd/dvd-station als First Boot Device staat ingesteld en sla deze wijzigingen op.

Je pc zal nieuw starten en booten van je Windows cd, bij de melding

Druk op een toets als u de computer vanaf cd of dvd wilt opstarten....._ druk dan op bv. de spatie of andere willekeurige toets om van de Windws XP cd te starten waarna Windows Setup word gestart.

Selecteer de hersteloptie door op R te drukken.

Hierna word er gevraagd welke Windows installatie er gerepareerd moet worden, meestal is dat er maar één typ nu 1 en druk op enter.

Een administrator wachtwoord wordt gevraagd,als er geen wachtwoord is voor het administrator account niets invullen anders typ je het administrator wachtwoord in en druk op enter.

In het DOS-achtige venster staat nu C:\WINDOWS>

Typ fixmbr en druk op enter

Vervolgens typ je fixboot en druk op enter.

Typ nu Exit om de herstelconsole af te sluiten en de computer opnieuw op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om vanavond onderstaande te checken:

1. 2GB modules in A1 en B1 plaatsen ipv in slot B1 en B2, als dat niet werkt, dan:

2. Oude geheugen terugplaatsen en checken of Linux Ubuntu vanaf de cd rom draait. Als dat niet werkt, dan:

3. Back up maken en systeem herstellen, als dat niet werkt, dan:

4. Windows XP opnieuw installeren, als dat niet werkt, dan:

5. BIOS flashen

Klinkt die volgorde logisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgorde lijkt me niets mis mee ;-)

2GB modules in A1 en B1 plaatsen ipv in slot B1 en B2, als dat niet werkt, dan:

Heb nog wat info opgevist http://www.hmemory.com/MSI-MS|7100_Series-MS_7184-D27932-memory.html

Op het tabblad Model Specs vind je meer gegevens over het geheugen dat door je mobo ondersteund wordt > Blijkbaar geen 2GB modules.

Wou toch nog even zeggen dat een BIOS flash er niet voor zorgt dat je deze modules kunt gebruiken.

Het lost je probleem met de 2GB modules niet op.

Als het flashen van een BIOS fout gaat kan je moederbord in de container :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de extra info!

Nee, ik ga die 2GB modules sowieso ruilen.

Dan ga ik het vanavond zo aanpakken:

1. Checken of Linux Ubuntu vanaf de cd rom draait. Als dat niet werkt, dan:

2. Back up maken en systeem herstellen, als dat niet werkt, dan:

3. Windows XP opnieuw installeren, als dat niet werkt, dan:

4. BIOS flashen (ik weet dat er veel nadelen aan kunnen kleven, daarom probeer ik dit als laatst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok; ik heb direct geprobeerd Linux Ubuntu te draaien. Deze gedownload en gebrand, maar ik kreeg het maar niet voor elkaar de pc vanaf de cd rom te booten. Welk station ik ook koos, ik bleef bij het standaard menu uitkomen waar aangegeven werd dat Windows niet geladen kon worden. Daarna maakt het wederom niet uit welke optie ik dan kies (veilige modus, normaal starten, enz); alles faalt.

Ik heb daarna nog geprobeerd Ubuntu vanaf mijn USB stick te booten, maar wederom kwam ik het standaard menu uitkomen waar aangegeven werd dat Windows niet geladen kon worden.

Aangezien we gisteravond een toiletverstopping hadden welke ik eerst op moest lossen (als er 1 keer iets mis gaat alles mis lijkt het wel) heb ik nog geen andere opties uit kunnen proberen, dus ik ga vanavond met de Windows reparatie aan de slag.

Is het verstandig hiervoor een back up te maken van de C-schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels kan ik zonder problemen de BIOS in, zonder steeds de stekker eruit te moeten trekken en een halve minuut te wachten.

Ik heb het voor elkaar gekregen de pc te booten vanaf de Ubuntu cd rom. Irritante is dat ik nu alleen het Ubuntu laadscherm te zien krijg, die simpelweg door blijft laden; maar er komt verder niets.

Ik denk dat ik van ellende maar mijn interne schijf via een externe behuizing aan de laptop van mijn vriendin hang om een back up te maken van de bestanden en daarna Windows opnieuw installeer...

De specs van mijn nieuwe geheugen modules welke ik niet meer durf te installeren en ga ruilen:

Samsung PC3200R - 30331 - F3 2GB DDR PC 3200 CL3 ECC

MADE in Korea M312L5720CZ3 - CCCQ0 0625

-EDIT- blijkbaar is Ubuntu bijna klaar met laden, ik heb nu ineens een cursor in beeld, maar verder zie ik alleen nog het laadscherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.