Ga naar inhoud

Geheugen verwisselt, nu kan ik de pc niet meer aan zetten!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga het nog eens proberen.

Ik ga vanavond mijn schijf in een externe behuizing stoppen en een back up maken op de laptop van mijn vriendin. Daarna hang ik hem weer terug en ga ik Windows XP repareren of opnieuw installeren.

Ik heb de knoop inmiddels doorgehakt: ik stuur het geheugen terug en koop een nieuw moederbord + processor + geheugen.

Laatste vraag: is het erg lastig een processor zelf te plaatsen? Ik heb dit nog niet eerder gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle hulp; mijn pc is zojuist gefixed. Wat het verschil heeft gemaakt weet ik niet zo zeer, maar ik heb mijn kast opnieuw ingericht (alleen nog maar PATA schijven en IDE-DVD branders) omdat ik in mijn nieuwe kast alleen maar SATA kan gebruiken. Eventuele stof verwijderd, je kent het wel. Nog wat oude schijven eriin gehangen met de intentie om 1 van die schijven te benutten als nieuwe Windows schijf, maar nadat ik de BIOS opnieuw had nagelopen en Windows probeerde te booten, werkte alles!

Ik begrijp niet wat het verschil gemaakt heeft, maar ben rete blij dat mijn systeem weer werkt. Nu wachten op het nieuwe moederbord, geheugen en processor, welke ik uit de BBG heb gestolen:

Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2011 | Budget- en basissysteem | Core | Tweakers.net Reviews

(basis syteem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat ie het weer doet, heeft het zich zelf opgelost :top: komen we niet meer te weten wat het probleem veroorzaakt heeft :D

is het erg lastig een processor zelf te plaatsen? Ik heb dit nog niet eerder gedaan...

Een processor plaatsen stelt in principe weinig voor, maar toch een paar tips als je er zelf aan wilt beginnen.

Zorg voor dat je begint dat je statisch ontladen bent, want statische elektriciteit kan schade veroorzaken aan je hardware.

Als je het moederbord uit de anti-statische zak neemt plaats dan het moederbord hierop als je de componenten erop gaat plaatsen.

Het plaatsen van de processor

In de volgende afbeelding zie je de processor socket.

post-24526-1417704399,6369_thumb.png

Aan de linkerkant vind je een driehoekje terug wat ik met een rode cirkel gemarkeerd heb.

Deze dient bij het plaatsen van de processor over een te komen met een markering op de processor.

Aan de rechterkant vind je een metalen hendel terug.

Beweeg de hendel omhoog om de processor socket te openen.

Neem de processor aan de zijkant vast. Op de processor staat een gouden driehoekje.

post-24526-1417704399,6978_thumb.jpg

Lijn deze zo uit dat dit driehoekje overeen komt met het driehoekje op de socket.

Laat de processor in de socket zakken zonder op de processor kracht uit te oefenen.

De processor dient door zijn eigen gewicht in de socket te zakken.

Hierna dien je de hendel omlaag te bewegen om de socket te vergrendelen.

Het ziet er dan als volgt uit.

post-24526-1417704399,723_thumb.png

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.