Ga naar inhoud

mappen worden vanzelf aangemaakt


Aanbevolen berichten

Je bent met te veel zaken door elkaar bezig:

en ook om de minuut sprong er een scherm open van windows defender dat er problemen zijn en dat ik die moet inschakelen, firewall is wel nog ingeschakeld, ben nu bezig met avg erop te zetten omdat bitdefender er ook lijkt af te liggen

Al die virusscanners en zo meer beginnen installeren is niet goed, wacht daarmee.

Ook zeg je in bericht10: nu ik zou dat scherm van safe modus willen.

Maar in bericht 7 zeg je

ja, sorry, maar mijn pc gaat gewoon direct in safe modus ...

Zo wordt het wel heel moeilijk om te weten wat wel of niet gaat.

Wacht even af of Kape je verder kan helpen.

Ik kan je enkel zeggen dat je direct als de PC opstart je op de F8 moet tokkelen, dus al voor je ook al maar iets op je scherm ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, die pc is met heel veel dingen tegelijk bezig, is voor mij ook heel moeilijk om uit te leggen, dat van die safe modus was eigenlijk een reactie omdat ik hijack this wel kan laten scannen maar ik krijg geen logbestand, kreeg de raad om in safe modus te doen, maar vandaag startten we de pc op en kregen we al die virusmeldingen daarom dat ik mbaw eropzette, en daarmee scande ... en alles floept heel de tijd aan, vensters van defender, vensters van computer met de vermelding hoeveel plaats je hebt op je harde schijven enz, ...

---------- Post toegevoegd om 15:49 ---------- Vorige post was om 15:46 ----------

en sorry moest ik onduidelijk zijn, maar het gaat om mijn dochters pc die vol virussen zit, mijn pc , dus ik, de moeder, die gaat direct in safe modus, sorry nogmaals

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dochter haar PC daar moet je hijackthis op uitvoeren.

Je klikt dus met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van hijackthis die op je bureaublad staat.

In het menu wat je dan ziet kies je "als administrator uitvoeren".

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Als bovenstaande niet werkt voer je het volgende uit:

De PC van je dochter herstarten en direct op de F8 tokkelen.

Je krijgt dan dit scherm

post-23245-1417704393,7206_thumb.png

Daar kies je veilige modus.

Voer dan hijackthis uit zoals hierboven reeds gevraagd.

Laat weten of dit gaat.

Dus alles uit te voeren op de PC van je dochter!!!!

Als dat niet werkt kan je hijackthis executable downloaden en op een USB- stick zetten en vandaar uit hijackthis opstarten.

Indien je Kan opstarten vanaf USB tenminste.

Maar dat zien we dan wel.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dochter haar PC daar moet je hijackthis op uitvoeren.

Je klikt dus met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van hijackthis die op je bureaublad staat.

In het menu wat je dan ziet kies je "als administrator uitvoeren".

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Als bovenstaande niet werkt voer je het volgende uit:

De PC van je dochter herstarten en direct op de F8 tokkelen.

Je krijgt dan dit scherm

[ATTACH=CONFIG]10565[/ATTACH]

Daar kies je veilige modus.

wel dat is het probleem, dus gisteren heb ik deze post gemaakt omdat ik vermoedde dat haar pc vol virussen zat omdat ie vanzelf mappen aanmaakte, bureaublad volledig verplaatste enz, dus toen kreeg ik de raad om hijack uit te voeren, en daar zat het probleeem, ik kon hijack uitvoeren, scannen, kreeg idd die melding, klikte op ok, maar toen het scannen gedaan was kreeeg ik een leeg kladblokbestand, heb het dan opnieuw gedaan, dat hij automatisch opsloeg in je documenten, maar toen ik dit opende, was het ook gewoon een leeg kladblokbestand, toen kreeg ik de raad van in veilige modus te doen, en daar zat het probleem, ik geraakte langs geen kanten in safe modus, tokkelde op F8 en als ik al een ander scherm kreeg was het gewoon een scherm met keuzemogelijkheid f2 of f12 en 12 was boot menu en 2 was set up, jammer heeft gisteren daar niemand op geantwoord wat ik nu moest doen, set up klikken of niet , jammergenoeg staat die pc hier niet meer, ze is terug naar huis, maar ik ga wel al dat bestandje downloaden en ondertussen op usb stick zetten, als ze dan binnen enkele weken terugkomt dan kan ik hijack starten met usb en hopen dat het wel een log gaat saven .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat de virussen de pc doen tilt slaan zodra hij is opgestart.

Dan gaan we proberen de virussen te verschalken en de pc niet opstarten vanaf de harde schijf maar vanaf een cd.

Doe hiervoor het volgende.

Download het Avira AntiVir Rescue System (via een niet besmette PC) en sla dit op je bureaublad op.

  • Stop een lege CD/DVD in je computer.
  • Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
  • Selecteer het station waar de lege CD/DVD in zit.
  • Klik op de knop Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op die lege CD/DVD te branden.

Voer deze stappen uit op de geïnfecteerde pc:

  • Stop de CD/DVD, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC.
  • Start die PC opnieuw op en tokkel op F12. Kies dan voor opstarten vanf cdrom.
  • Druk op de toets 1 om je computer vanaf de CD/DVD op te starten.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
  • Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
  • Klik links op de knop Configuration.
  • Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
  • Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if the cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
  • Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
  • Haal de CD/DVD uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

Avira Rescue CD Handhleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.