Ga naar inhoud

mappen worden vanzelf aangemaakt


Aanbevolen berichten

hallo, zit momenteel op laptop van mijn dochter, haar pc

doet heel raar, vb als je naar mappen van pictures gaat, dan staan er ongeveer 20 mappen in één map en op het einde staat dan in een map bureaublad en in die map staan dan 4 mappen met programma's, ik persoonlijk denk aan een virus, gewoon omdat haar bureaublad soms verandert zonder dat ze het zelf doet. alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo candise,

als je denkt dat het een virus is : download HijackThis

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou door het ganse proces.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een probleem , hijack this doet alles normaal, met uitzondering dan dat hij zegt dat ik moet opstarten als administrator, wat ook al niet kan, als ik rechts klik staat het er gewoon niet bij, ik klik dus op ok, hij scant door, maar moment dat hij moet opslaan in kladblokbestand krijg ik mededeling "kan het bestand c:/program files/trens micro/hijack this.txt niet vinden, wilt u een nieuw bestand aanmaken" en klik ik op ja, dan krijg ik gewoon een leeg kladblokbestand. heb dan ook geprobeerd om niet te doen van scan en save logfile maar gewoon scannen en dan nadien opslaan, identiek zelfde, hoe kan ik dan nu oplossen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

pc zit dus heel zeker vol virussen want windows defender scant wel maar kan niet meer ingeschakeld worden, en ik krijg heel de tijd meldingen dat er op de ene harde schijf 277 problemen zitten en op de andere 76, en als ik kijk welke problemen, zie ik trojans, wormen, spyware enz. probleem is wel dat die pc hier maar enkele uren meer staat, heb al snelle scan gedaan met mbaw maar die vond maar 2 problemen, en ook om de minuut sprong er een scherm open van windows defender dat er problemen zijn en dat ik die moet inschakelen, firewall is wel nog ingeschakeld, ben nu bezig met avg erop te zetten omdat bitdefender er ook lijkt af te liggen maar weet niet dat dit kwam omdat licentie verlopen was of niet, betwijfel dat omdat hij er al op stond van 2008 en dat mijn oom er ooit een antivirus opzette zodat ze haar daar zelf niets moest van aantrekken, ik geraak nog steeds niet in veilige modus om kladblok bestand van hijack te kunnen hier opzetten, hoe moet ik dit nu oplossen ?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar daar geraak ik gewoon niet, ik blijf maar tokkelen op f8 en telkens startte hij gewoon op, ik zou dat scherm willen van safe modus, dan kan ik gewoon proberen om dat hijack bestand door te sturen

---------- Post toegevoegd om 15:30 ---------- Vorige post was om 15:22 ----------

zou het kunnen dat het virus gewoon in defender zit of zo, ik moest een update doen van defender om hem terug te kunnen inschakelen, vond dit raar, heb dat zelf nog nooit tegengekomen maar ja, mijn defender is nog nooit afgezet geweest, en kon hem nog steeds niet inschakelen, ik moet een licentiecode ingeven, maar normaal zit defender toch automatisch in windows vista ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.